Inlägg från: AnnaGreta 378 |Visa alla inlägg
  • AnnaGreta 378

Syjunta för gravida!

Yarrow skrev 2013-02-22 18:32:03 följande:
    Nu har jag sytt klart ett litet lapptäcke till vagn. Inte helt utan smärta och svinn från min sida dock. Haha. Jävlar vad jag var arg på det här lapptäcket ett tag. Brände mig på stykjärnet, hade sönder en nål och hittade inga nya samt så sydde jag en lapp upp och ner.
    Så den av er som påpekar att elefenten är upp och ner stryper jag ;) Hehe.

Men jag är rätt nöjd med slutsresultatet ändå. Bakstycket är av fleace så den är varn och skön. Ska ge bort den till en vän som fick en pojke för några veckor sedan. De har en blå vagn så denna kommer nog passa bra :)

Ähhh, hrm...elefanten?Tungan ute  Skojar bara, jättefina tyger och bollfrans! Like!
  • AnnaGreta 378
    Yarrow skrev 2013-02-22 19:41:55 följande:
    Nu är du ute på hal is ;)

Dina var jättefina, ser lite bättre sydda ut än mitt om inte annat. Haha :)

Nej, de är inte bättre sydda. Har bara "lagt till dem" inför fotning. Cool
  • AnnaGreta 378
    Booshiboo skrev 2013-03-04 12:33:58 följande:

Så bra inläggen blev, bra instruktion med bilder :) Det får bli eftermiddagens projekt (se vad man har hemma, orkar inte heller gå ut- hade bf igår)..
    Här kommer i alla falla en bild på hättan:

Gjorde den efter en engelsk beskrivning jag hittade här:
    sewliberated.com/assets/content_files/138/swe...
    Fast jag använde inte beskrivningen så mycket, men använde i alla fall mönstret som fanns i pdf:en. 
    Åh, vad fin!
  • AnnaGreta 378
    HannaS83 skrev 2013-05-19 19:08:06 följande:
    Hej. Har varit inne här och tittat lite tidigare och blev så sugen på att sy nya bebis saker (är i v15 med 3de barnet) så jag gick och köpte en symaskin från Ikea! :) usch va bökig det var att installera. Men nu är den i gång och ett par kuddfodral färdiga, jag har ju inte sytt så mycket tidigare så börjar med inte så svåra saker :) men ska nog jobba upp till lite vimplar och en babynest iallafall! Var köper ni alla vackra tyger?! Jag köpte lite på Ikea men allt hade så stora mönster. Ville ha lite mindre mönster så man ser det.

Jag köper mest tyger på retrosidorna på facebook. Bebynest är jättelätt att sy!  Jag syr mest i lappteknik och vågar mej inte riktigt på kläder än.
  • AnnaGreta 378

Någon som sytt åkpåse till vagn? Har lite idéer om hur min ska bli, men behöver inspiration. Bilder? Tips?

• AnnaGreta 378

Hänger kvar trots att bebisen kom för 5 månader sedan. Glad
    Vilka fina saker ni syr!
    Är det någon som sytt en trasdocka? Tänkte göra en till julklapp.

• AnnaGreta 378
    katja1 skrev 2014-01-16 12:03:24 följande:
    Weasley kan jag få bli din vän? 😍
    Samma här! Vilka finfina kläder! Var kommer det söta igelkottstyget ifrån?
Svar på tråden Syjunta för gravida!