Inlägg från: Booshiboo |Visa alla inlägg
  • Booshiboo

Syjunta för gravida!

Weasly, hur gör du dina amningsinlägg? Funderar också på att göra såna men funderar på matrial osv...

• Booshiboo

Jag har varit inne här ett tag och följt era fina kreationer!! Ni är verkligen duktiga på att sy! Jag får väl också dela med mig av mina alster. 
    Jag har sytt ett spjälsängsskydd (som någon frågade efter) tog bara ett nytt tyg som jag sydde på ett gammalt skydd från IKEA.

Jag har också sytt en "påse" att ha på väggen ovanför skötbordet. Sydde fast några små genomskinliga plastpåsar, några större tygfickor att ha blöjor i och 7 st krokar att fästa handdukar/tvättlappar på. Kan ladda upp en bättre bild om någon är intresserad.
    På bilden syns också en hemmagjord mobil som jag har gjort av gamla julkulor av ull som jag köpte på Åhléns.

Tänkte prova på att sy en barnhjälmmössa (hätta) idag, får se hur det går :) 
  • Booshiboo

Så bra inläggen blev, bra instruktion med bilder :) Det får bli eftermiddagens projekt (se vad man har hemma, orkar inte heller gå ut- hade bf igår)..
    Här kommer i alla falla en bild på hättan:

Gjorde den efter en engelsk beskrivning jag hittade här:
    http://sewliberated.com/assets/content_files/138/sweet-pea-pilot-cap-tutorial2.pdf?1307389229
    Fast jag använde inte beskrivningen så mycket, men använde i alla fall mönstret som fanns i pdf:en. 
  • Booshiboo

Det finns endel mönster på nätet som man kan skriva ut, mest från engelska/amerikanska bloggar och forum.
    Jag har också lånat "sy barnkläder-böcker" på biblioteket.

• Booshiboo

javisst är det roliga mönster på den sidan, eller roliga beskrivningar :)

Jag lånade en bok som heter "sy till småbarnen" och en som hette "sy kläder till babyn" från biblioteket. Kommer inte ihåg vilken av dem mönstret kom ifrån och jag ändrade lite från beskrivningen, men resultatet blev denna omlottröja:

• Booshiboo

Napphållare, dregglisar, amningsponcho, amningströja, amningskudde? Mobil över sängen?

• Booshiboo

Kolla även hur bra solskydd som finns till vagnen, många vagnar har inte så bra skydd i suffletten (lr vad det heter) så då kan det vara smart att sy ett sånt, som man kan fästa med duschdraperikrokar.
    kan ju även kolla så det finns ett bra insektsnät till vagnen, borde man ju kunna sy annars?

Svar på tråden Syjunta för gravida!