• Ninni85

Syjunta för gravida!

En icke "sy-till-barn" relaterad fråga men ändå.. ;) Nån som vet om det funkar att sy i en lättviktspressenning med vanlig symaskin? Med grövre nål såklart, kanske för jeans/läder?

• Ninni85
    jmynt skrev 2013-07-14 16:52:38 följande:
    Jag är inte så haj på presenningar men jag har sytt i två till tre lager kapellväv med min Husqvarna 6570. Med en nyare maskin tror jag det kan vara svårt men de äldre mekaniska maskinerna borde ju klara av det. Jag använde den näst grövsta jeansnålen och den gick inte av förens jag körde på en knappnål. 

Men risk för att verka helt dum. Hur vet man hur mekanisk den är? Har en Husqvarna som är ca 8 år gammal. Väldigt enkel variant som bara har två rattar frampå. Inte en massa knappar och displayer och sånt...
  • Ninni85

En liten fråga. Ska försöka ge mig på att sy min första body. Men vad använder man att kanta med?

• Ninni85
    Lillasyster82 skrev 2013-09-12 00:27:31 följande:
    När jag ändå sitter vid datorn laddar jag upp några till bilder på syprojekt.

Mössa som jag tänkte gjort en ut och insida i olika tyger men oj, så fel det blev och vad förvånad jag blev när jag insåg hur tokigt det faktiskt blev. Dock blev jag ändå nöjd med den även om den inte blev som den var tänkt.Present till en vän i Tyskland som fått en liten pojk. Har även sytt en likadan napphållare till mig själv.

Vart köper du materialet till napphållarna (klämman och ringen)?

Nån annan kanske också har tips på inköpsställe för detta?!
  • Ninni85

Jag hade nog kört på en akrylatväv. Lätt att torka av men smidigare än vaxduk, Sen av erfarenhet hade jag ändå lagt en handduk på, mysigare att ligga på (+samlar upp diverse olyckor) ;)

• Ninni85

Ottobre har ett par muddbyxor som är enklare än enklast. Bra att mudd-träna på då sömmen inte syns!

• Ninni85

Ottobre finns på vissa bibliotek.

Haha just nu används billig bakplåtspapper från Ullared som mönsterpapper här hemma, men annats verkar byggplasy vara poppis! :)

Lappar finns på 3exter.se

Svar på tråden Syjunta för gravida!