Syjunta för gravida!
Har under den senaste veckan plöjt nästan hela tråden, har ca 25 sidor kvar bara innan jag är ikapp!
Har den senaste veckan även inhandlat tyg, nya symaskinsnålar och annat smått och gott så att jag ska kunna roa mig min första semestervecka innan sambon går på semester.
Skulle smygstarta lite idag (har ju trots allt semester sedan kl 14 idag!) och satte mig för att provsy lite.
Fuskoverlocken funkade superbra på min Husqvarna 2000 men det var också det enda som funkade. När jag ska sy någon form av raksöm så blir det helfel med trådspänningen, antingen bara ett fågelbo på undersidan eller bara lösa öglor (visst måste det vara träd spänningen då??)
Visste sedan tidigare att maskinen måste in på service då den bara kan sy raksöm bakåt, förstärkt raksöm syr den dock framåt. Ringde den lokala symaskinsaffären och de har bara öppet på torsdagar hela juli och första veckan i augusti!!!!!
Så nu hoppas jag på hjälp härifrån! Tips på inställningar och trix för att få maskinen att funka!
Någon som vet om det finns fler symaskinsaffärer i Örebro förutom den vid Järntorget? Ska det inte finnas nån vid gamla busstationen? Vad heter den? (Är dom bra?) finns nån annan? Hittade inget när jag googlade.
Vill verkligen börja sy och har varit sååååååå taggad i flera veckor nu, snacka om antiklimax :(