• weasley

Syjunta för gravida!

Åh, det är så kul att se allt ni gör! Har snart läst igenom hela tråden och fått många tips.
    Själv är jag mest en plushiedjurs-sömmerska, så det blir nog en del leksaker också utöver babynest och kläder.
    Än så länge är det länge tills Sparven kikar ut, men då hinner jag göra en del i alla fall (är i vecka 17 nu, så han/hon kommer inte förens i mars).  

• weasley

Nu ni! Beställde just en overlockmaskin som jag drömt om i flera år. Sen var jag iväg på biblioteket och lånade ett par gamla burda-tidningar med fina bebismönster i.. Så tänkte rita av de som är passande och sen kommer nog jag också igång ska ni se :)

• weasley
    Anakin skrev 2012-10-17 14:02:51 följande:
    Vad gav du för den, weasly? också avundsjuk förstås :)

Strax över 2000, beställde den från england (hemma i sverige får man punka gut typ 3500 + för samma modell).
  • weasley

Demn som rekomenderade till mig sa att hon/han kände många som handlat där utan problem, så jag gjorde det också.. Det ska gå att få skickat gratis till Sverige, kanske gjorde du fel någonstans bambigirl? Eller så står det mer i varje inforuta vad som gäller för just den maskinen?

Claudia gbg: kan tänka mig att brother kan vara ett Engelskt märke (kan inte backa upp det här, men det är en tanke) och då brukar det vara billigare i hemlandet så att säga. Köpte en kamera av Amerikanska märket Nikon i USA, det skiljde 2000 kr mellan att köpa den där eller att köpa den hemma i Sverige..  

• weasley

Haha vad i hela friden! Skäms
    Var någon som sa att jag skulle leta efter just Nikon för att det var amerikanskt och skulle vara billigare där, men där ser man.

Nåväl, det var sjukt mycket billigare där i alla fall, på samma sätt som Brothermaskinen är billigare i England. Då har jag inget svar på varför, förutom "det bara är så" Skrattande 

• weasley

Oj oj oj, jag måste bara återkomma och berömma http://www.sewingmachines.co.uk/ där jag beställde min overlock förra veckan. Jag köpte alltså en Brother  1034D för bra precis 2000 kr (som i sverige på brothershopen kostar 3795 kr utan några som hellst tillbehör). 

Fick precis hem paketet, och utöver då själva maskinen fick jag med alla de här grejerna som säkert är värda flera hundra tillsammans, bara trådpack brukar ju kosta över hundringen för EN färg där jag har kollat.

Jag har visserligen inte testat maskinen än, fick ju just in den genom dörren, men det ingår tre års garanti så jag är inte det minsta orolig Skrattande
    Kan verkligen rekomendera den sidan om man är sugen på en ny maskin! 

• weasley

Plockade fram ett jäääättegammalt projekt jag började med för typ två år sen. Skulle göra ett överkast/filt till mig själv men det rann ut i sanden och blev för stort. Hittade alla delarna och satte ihop dem ordentligt, till min stora lycka behövs bara virkas en rad till på längden för att den ska passa perfekt i typ en spjälsäng! Så på med en rad till och ett fodertyg, sen har Sparven i magen en filt att komma ut till! Skrattande

• weasley

Jag kunde inte vika alls men kollade upp hur man gör mormorsrutor på nätet. Det är dock det enda jag kan virka, haha!

• weasley

Jag syr på beställning, men inte barnkläder (just nu i alla fall). Vill man däremot ha gosedjur/plushies från mina egna mönster kan man höra av sig till mig Flört

Svar på tråden Syjunta för gravida!