Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Syjunta för gravida!

Gör tråden till en favorit. Älskar att virka... Väntar nu andra barnet o har precis avslutat en filt till vagnen i vinter... Tänkte ge mig på att sy en filt/åkpåse till babyskyddet oxå.

Någon som köper tyg online o vart isf??

• Sommarnatt10

Jag beställde ett 3kg (ångrar att jag inte vågade ta 5kg) hemligt tygpaket från JNY så nu ska här sys!! Igårkväll blev det denna barnvagnsmobil.

Skulle väldigt gärna sy ett par muddbyxor, men hittar inget mönster, tyvärr finns det inga sytidningar på vårt bibliotek... Någon som har nått tips??

• Sommarnatt10
    Tack så jättemycket ska kika igenom länkarna!!
  • Sommarnatt10

En liten undran. Jag köpte ett hemligt klädpaket från jny. Vilket innebär en massa nya tyger o ännu ett paket med tyger är på väg. Tvättar ni alla tyger innan ni syr??

När jag sydde bokstäverna så tvättade jag inte innan men om man nu ska börja sy kläder... Vad tror/tycker ni ska jag tvätta då??

• Sommarnatt10
    mylady skrev 2014-01-17 07:31:42 följande:
    Tvätta alltid! Annars kan de bli dåliga när du tvättar plaggen sen. Tygerna kan krympa olika o sömmarna blir fel.

Jag tvättar alltid det jag köper innan jag lägger undan det i mitt tygskåp. Då vet jag att det är färdigt att användas :)
    Då är det bara att sätta igång o tvätta då :)
  • Sommarnatt10
    Mamma Tintis skrev 2014-01-17 09:44:33 följande:

Ville bara säga tack för att du nämnde tygpaket från jny! Jag har länge funderat på hur man börjar när man vill börja sy barnkläder. Ett tygpaket är ju perfekt! Jag har börjat prenumerera på ottobre så jag har haft mönster men inget tyg! Beställde just 3kg tygpaket, så snart har jag både mönster och tyg! smile1.gif
    Jag har varit i samma sits. Man vill ju ha lite olika tyger att börja med... Har letat runt massor efter tygpaket o tillslut hittade jag jny. Blev så nöjd!!! Jättefina tyger o jag upplevde att det var rätt mycket av varje (fast det skiljer säkert en hel del) Ångra nästan att jag inte beställde ett större paket, men det får bli en annan gång...
  • Sommarnatt10
    waris skrev 2014-01-17 11:09:57 följande:

Är det det hemliga paketet man ska beställa? :) har ni blivit nöjda?

Jag köpte det hemliga paketet o blev jätte nöjd. 3kg o jag fick fyra stjärntyger, två olika blå nyanser med vit stjärna, ett lila med svarta stjärnor, o ett multifärgat. Fick ett lila med multifärgade dinosaurier, ett svart molntyg, ett ljusblått kanintyg. Hade jag kunnat ändra nått hade jag velat ha lite större färg variation... det var väldigt mycket blå nyanser. Men jag är som sagt nöjd!!
  • Sommarnatt10
    Mamma Tintis skrev 2014-01-17 18:45:12 följande:

Jag tänkte lite så att jag har både en dotter och en son, så för mig gör det inte så mycket om det är mycket blått eller rosa. Bäst hade ju varit om man kunde välja flick/pojkpaket eller mixat. Jag beställde idag och har redan fått bekräftelsemail att paketet är skickat! Spännande!
    Jag har en son (så att det var mycket blått gör inget) bebis kommer snart få se vad det är... Men jag har ju lite att börja med iaf :)
  • Sommarnatt10
    Mamma Tintis skrev 2014-01-20 14:33:06 följande:

Nu har jag fått hem mitt hemliga tygpaket från jny! Helt fantastiskt med tanke på att jag beställde det i fredags! Fick 9 olika tyger, varav tre med stjärnor (ljusblått, mörkare blått och multifärgat), två med kaniner (svart och rött), rosa med moln, svart med fordon, lila velour och ett brunt retro med orange/rosa blommor. Dottern blev lyrisk och satt och sjöng "jag vill ha en rosa klänning!". Då vet vi vad nästa syprojekt blir! smile2.gif

Spännande med tanke på att jag gjorde en beställning i torsdags o inte fått mitt.

Men vilka härliga tyger du verkar fått!!

Jag har en fråga, jag sitter o försöker knåpa ihop mönster (utifrån några andra mönster till mindre barn) på byxor till min stora kille... Det jag funderar mycket på är hur mycket/lång mudd jag ska ha. Hur räknar man ut det?? Någon som har nått tips?
Svar på tråden Syjunta för gravida!