• Kakan87

Syjunta för gravida!

aprilbebisen skrev 2014-01-06 20:46:19 följande:
    Jättefina, barnvagnsmobilen oxå.. Va duktig du är.. Hur svårt är det att lära sig virka?? har vart lite sugen men måste man gå någon kurs eller s¨å? :P
    Håller med om att de var superfina! Det finns massa tutorialvideos på internet om hur man virkar. Garnstudio.com har en handarbetsskola som man kan lära sig massor av:)

Har följt denna tråd och blivit väldigt inspirerad! Har inte hunnit knåpa ihop så mkt till min egna kommande bebis men stackat en del till kompisar.. Lär bli en hel del pysslande nu i vår när jag har mindre i skolan. Här är iaf en kofta som snart är färdig till min lillis:)
  • Kakan87
    Sommarnatt10 skrev 2014-01-15 08:08:56 följande:

Jag beställde ett 3kg (ångrar att jag inte vågade ta 5kg) hemligt tygpaket från JNY så nu ska här sys!! Igårkväll blev det denna barnvagnsmobil.

Skulle väldigt gärna sy ett par muddbyxor, men hittar inget mönster, tyvärr finns det inga sytidningar på vårt bibliotek... Någon som har nått tips?? phpojkGLx10280.jpg

Jag tänkte ge mig på att rita av ett par byxor jag köpt och gå efter lite beskrivningar på internet.. Får se hur det går, är ingen van sömnerska direkt;)
  • Kakan87
    elinsc skrev 2014-01-19 23:42:43 följande:

Weasley, jag tror någon måste skaffa en till unge så jag också får sy sådär små minikläder! (Hänger fortfarande på tråden trots att sonen är nästan 9 mån..)

Gillar det tyget skarpt! Var kommer det ifrån?

Jag har inte kunnat pyssla på jättelänge pga flytt och massa. Och nu håller jag på att måla om och fixa pysselrummet. Under tiden låtar jag mig inspireras av er här på denna tråd :)
    Det är från Stoff och stil! Jag gillar tyger som är lite mer ljusare och i neutrala färger eftersom jag inte vet om jag väntar en liten tjej eller kille(visst är jag hemsk som följer könsrollerna). Kan gå i rosa/blå toner bara det unte är superflickigt/pojkigt.. Någon som har några tips?
  • Kakan87

Det här med tryckknappar.. Är det svårt att få till? Tänkte beställa en sats m 150 st plast i olika färger eller vad det var plus en tånggrej för ca 20 pund m frakt. Är det bra pris? Hur stora är standardknappar för bodys o liknande?

• Kakan87
    weasley skrev 2014-01-26 16:52:35 följande:

Alltså köp inte första och billigaste öjliga, den tabben gjorde jag och fick en obruklig tång och skitknappar.. Nu köpte jag visserligen ringknappar i metall men tror du gör gott i att kika runt efter en med bra betyg :)

Har ingen koll på KAM-knappar (som det låter som du kollat på) men tänkte bara rädda andra från samma misstag som mig :p

Vad bra att få råd av nån som har lite mer koll än jag:) Det var dessa jag kikade på:

www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00ASHXMP0/ref=mp_s_a_1_10&sr=8-10?=AC_SX110_SY165

Hiss eller diss? Kan ju tillägga att jag verkligen inte behöver nåt av superkvalite utan endast vill att det ska fungera, då jag verkligen är i starten och inte ens vet om jag kan sy:P
  • Kakan87
    SophiaI skrev 2014-02-14 21:19:54 följande:

Fem små set i storlek 44, om denna bebisen blir lika liten som min första. Annars får de nog gå till någon prematur-insamling.

blog.isthisdesire.com phpoJGOkN80526.jpg

Jättefina!:D
Svar på tråden Syjunta för gravida!