• 1978

Syjunta för gravida!

Hej!

Kan ni hjälpa mig? Jag är bjuden på bröllop (inomhus) i vår och kommer då vara i sjunde månaden. Har någon tips på var jag kan hitta mönster på fina gravidfestkläder? Eller bilder på sådana (är ganska ok på att göra egna mönster). Jag har rätt så normal kroppsbyggnad, lite kortare än genomsnittet bara. Min stil är ganska hemvävd och inte så tjusig (jeans, enkel bomullstop och hemstickad yllekofta på jobbet typ). Klädkod: kavaj.

• 1978
    littlemisssunshine08 skrev 2014-02-02 04:13:19 följande:
    jag var på bröllop när jag var i 9e månaden, och använde en vanlig klänning (den var ju lite för stor innan jag blev gravid) som var skuren under bysten, så det skulle jag satsa på, och så kanske omlott över bysten. Burda style har kanske, och de kan du köpa digitalt och skriva ut själv också. du kan ju lägga till lite extra rynk under bysten för magen. en tunnare klänning kan ju bli mer uppklädd med en kavaj över. skulle satsa på enfärgat. en omlottklänning är också fint, om den knyts under bysten.
    Tack för tips! Ska kolla Burda. Är ju smart att ta en vanlig klänning som man kan använda senare också.
Svar på tråden Syjunta för gravida!