• magnea

Syjunta för gravida!

jmynt skrev 2013-09-30 19:44:34 följande:

Lite dålig bild men har i alla fall knåpat ihop ett par byxor en mössa och även en dregglis (inte med på bilden).

Sen har jag sytt klart tösens fleecebyxor och så var det en mössa med av samma tyg, Samt ett par byxor i samma modell som de på bilden men i ett annat tyg. Slänger upp bilder på detta senare.

Nu ska jag krypa in till mina symaskiner och bli totalt okontaktbar i ett par timmar.....  
  • magnea
    jmynt skrev 2013-09-30 19:44:34 följande:

Lite dålig bild men har i alla fall knåpat ihop ett par byxor en mössa och även en dregglis (inte med på bilden).

Sen har jag sytt klart tösens fleecebyxor och så var det en mössa med av samma tyg, Samt ett par byxor i samma modell som de på bilden men i ett annat tyg. Slänger upp bilder på detta senare.

Nu ska jag krypa in till mina symaskiner och bli totalt okontaktbar i ett par timmar.....  
    Jmynt, vart köpte du det fina elefanttyget?
  • magnea

Jag ansluter mig till ert glada och kreativa gäng. Jag har 7 veckor kvar till bebis och försöker fördriva tiden... Har börjat sy igen efter 20 år! Och här är det första resultatet, ett lapptäcke som skall bli ettårspresent till bebisens kusin Glad
    Det blev ca 115x90cm.

• magnea
    aprilbebisen skrev 2014-01-31 20:25:35 följande:
    Verkar vara borta.. Kanske e slut för tillfället.. :/
    Då hade jag tur, fick hem mitt paket idag :) 5 kg tyg som jag helt säkert inte kommer att använda upp...
  • magnea

Rätt nöjd med resultatet, men tror INTE att det är runt 15 meter som de skrev. Sedan är jag väl inte överförtjust i de svarta tygerna, vill nog inte klä min bebis helsvart... Men jag ju kombinera tyger på ett plagg så att det blir bättre. Jag är inte så kreativ och har kanske inte världens bästa öga för sånt bara...

• magnea

En (dum?) fråga angående muddar på byxor.
    Behövs speciellt muddtyg eller kan man sy muddar av samma jersytyg som resten av byxorna?

• magnea
    weasley skrev 2014-02-02 21:16:26 följande:
    Finns speciellt muddtyg men du kan använda vanligt trikå också! bara man använder 0,7-0,8 av det man ska kantas längd på remsa blir det bra det med. Det är en smaksak vad man kantar med :)
    Tack för svar!

En annan fråga som någon kanske vet svaret på...
    Jag har en vanlig hushållsmaskin, min mammas gamla Bernina 807, och nu när jag sydde  i jersytyg för första gången så blev det ganska vågigt. Jag hittade inget sätt att minska pressarfotstrycket, vet ni om det går? Och är det det som är problemet? Matningen står på max och jag använde denna söm som är varannan zigzag ogh varannan raksöm typ.
  • magnea

Tyg från JNY och mönster från boken Baby Cool som jag fixat till lite. Första hängselbyxorna!

• magnea
    kahlo skrev 2014-02-22 09:31:18 följande:
    Och ett par andra saker när jag ändå är igång! En liten gubbig väst av restgarn, en kofta och nåt slags sjömanslekdräkt. Hehe.
    Vilka fina grejer du har stickat! Jag får aldrig till det, stickar för hårt och tröttnar snart. Symaskinen funkar bättre för mig :)
  • magnea

Orkade äntligen sy färdigt en babyklänning som legat på bordet i en månad. Bebisen är 6 dagar försenad, så det var lika bra att få den klar, och sen hoppas på att det blir en flicka :) Annars får jag ge bort den...
    Lyckades av någon anledning inte infoga bilden här, men den ligger på min blog.
    Undrar just om jag skall påbörja ett babylapptäcke...

Svar på tråden Syjunta för gravida!