• weasley

Syjunta för gravida!

Älskadelillaliv skrev 2013-06-28 16:43:09 följande:
    Hej!
    Tänkte börja sy bodys och byxor med mudd till 50/56 men vart hittar jag mönster? Är ny med att sy så jag vet inte hur man gör alls men har så tråkigt på dagarna så tänkte att jag kunde börja med detta

Finns gratismönster ibland om man googlar lite, annars är biblioteket det bästa tipset. De har tidningar och böcker man kan låna.
  • weasley

Här har det varit kaos med en sjuk bebis (som dessutom direkt gick in i en utvecklingsfas när hon tillfrisknade) samt flyttpackning mitt i allt. Herregud.

Nåväl, fick i alla fall hem ett lass med tyger idag, så förhoppningsvis blir det liiiite pyssel innan flytten (om det hinns), annars får jag väl glatt vänta tills vi packat upp..

• weasley

Ska försöka, men man blir ju lugn av att sy.. Synd bara att det inte hinns med riktigt just nu..
    Alla övre tygerna är från Delatezz på facebook, trikå :) 

• weasley

Skicka sambon tycker jag, hon har mycket fint som jag inte sett någon annanstans!
    Skulle nog säga att det är ungefär samma som jofotex (har köpt klövertyget där tror jag, eller var det jonic?!) Nåväl, det är inte tunnt och sladdrigt utan lite lagom sådär tycker jag.

• weasley

ÅÅÅH, äntligen fick jag lite tid över att sätta mig att sy. Tyvärr har jag packat ner allt tyg, så det var svårt att hitta mudd-tygerna! Eftersom jag har 4 fulla svarta sopsäckar så gav jag upp och tog gult eftersom det var den enda färgen jag hittade.. Men jag gillar ju gult, så det blev bra Tungan ute

• weasley
    HannaS83 skrev 2013-07-09 16:46:56 följande:
    weasly, etsy har ju massa fina tyger, jag trodde dock att det blev urdyrt med frakt, men det verkar ju inte sè farligt pa tabellen. är det per tygbit man betalar frakt eller per sändning vet du?

Det beror helt på vem du beställer av, var i världen de håller till och vilket fraksystem de använder faktiskt, vissa blir jättedyra, vissa inte så farliga alls..
    Det beror på vad affärsinnehavaren valt, i det där fallet står det både "COST" - alltså endast för den biten samt "WITH ANOTHER ITEM" vilket är tilläggskostnaden på frakt om du köper fler saker (brukar oftast bli lite billigare om man köper fler saker, men det läggs ju på frakt för varje sak).
  • weasley
    HannaS83 skrev 2013-07-09 16:46:56 följande:
    weasly, etsy har ju massa fina tyger, jag trodde dock att det blev urdyrt med frakt, men det verkar ju inte sè farligt pa tabellen. är det per tygbit man betalar frakt eller per sändning vet du?

Det du kan göra är att skaffa ett konto (om du inte redan har ett) och lägga saker i varukorgen. På det sättet ser du vad den totala kostnaden blir, både med och utan frakt :) Går ju att ta bort om man inte vill handla sen.
    Tänk dock på att om du handlar från olika butiker handlar varje butiks grejer i en egen köpesruta, så man måste betala och checka ut flera gånger i så fall.  
  • weasley

Så ÄNTLIGEN har symaskinen packats upp efter flytten, blev en del sytt till slut. Har ju hört att det ska bli fint väder, så blev två klänningar och två par blöjbyxor.

• weasley
    lalasmama skrev 2013-07-21 21:50:23 följande:
    Ps: de andra var oxå fint såklart.. men det gula var min smak helt klart!!

Jo jag är också svag för gult, fick jag bestämma skulle ungen ha det på sig jämt!
Svar på tråden Syjunta för gravida!