• weasley

Syjunta för gravida!

Passion skrev 2014-01-19 18:26:08 följande:

Jättefin Hoodie!

Har du länk till mönstret mån tro?

Mönstret är från Ottobre 4/2012
  • weasley
    Passion skrev 2014-01-20 12:33:33 följande:
    Hmm, vet du hur man kan få tag på det tro?
    Biblioteket eller deras hemsida, alternativt deras Etsysida men då är numren på engelska :)
  • weasley

I princip allt som kunde gå fel gick fel under sömnaden av denna, men trots krångel, glömda fickor, för lite mudd och allt däremellan så är jag ganska nöjd. Nu saknas bara knappar.

• weasley
    Kakan87 skrev 2014-01-26 16:30:36 följande:
    Det här med tryckknappar.. Är det svårt att få till? Tänkte beställa en sats m 150 st plast i olika färger eller vad det var plus en tånggrej för ca 20 pund m frakt. Är det bra pris? Hur stora är standardknappar för bodys o liknande?

Alltså köp inte första och billigaste öjliga, den tabben gjorde jag och fick en obruklig tång och skitknappar.. Nu köpte jag visserligen ringknappar i metall men tror du gör gott i att kika runt efter en med bra betyg :)

Har ingen koll på KAM-knappar (som det låter som du kollat på) men tänkte bara rädda andra från samma misstag som mig :p

• weasley

Tyvärr så har jag noll koll på den sortens knappar Kakan87, men hoppas någon annan kan bidra med lite erfarenheter!

• weasley

Gjorde ett par byxor också för att matcha kaninen, haha! Så äckligt nöjd.

Blev även ett par i samma modell av ett gammalt kuddfodral!

• weasley

Det här mönstret är från senaste numret av Ottobre, har cirkulerat mycket i sygruppen på Facebook men har inte sett det här i tråden :)

• weasley
    magnea skrev 2014-02-01 22:24:03 följande:
    En (dum?) fråga angående muddar på byxor.
    Behövs speciellt muddtyg eller kan man sy muddar av samma jersytyg som resten av byxorna?
    Finns speciellt muddtyg men du kan använda vanligt trikå också! bara man använder 0,7-0,8 av det man ska kantas längd på remsa blir det bra det med. Det är en smaksak vad man kantar med :)
  • weasley

Den här sydde jag klart för ett par dagar sen.. Äntligen! Har legat på is länge..

• weasley
    Minttu skrev 2014-02-22 09:30:53 följande:
    Jösses vilken fin! Vart har du köpt tyget?

Tack! tyget kommer från Stoff och stil men jag har målat i figurerna med tygfärg.. Dock vet jag inte om det fionns kvar där längre.
  • weasley

Drog till med en tshirt till skruttis också.. Så roliga att göra, men nu är det bara spill kvar av tyget.

• weasley

Drog till med ett babynest till en kommande bebis (ej min).. Alltså när man syr till så små bli man ju nästan sugen på fler haha! Tur att jag har två kompisar som väntar barn, för här är det barnstopp ett BRA tag framöver.

• weasley

Nu är jag inte gravid längre och har inte varit på ett tag, men så länge stillar jag mitt minisug med att sy till andras kommande ungar (och min egen då, men hon börjar ju vara så stor nu). Här blev en body som väntar på matchande byxor.

Svar på tråden Syjunta för gravida!