• Tjobabi

Syjunta för gravida!

Elvi3, det finns en symaskinsaffär mittemot lilla ingången till Liseberg, typ gbg´s älsta symaskinsaffär. De har både nya och begagnade maskiner (hade de förr iaf) och så reparerar de gamla maskiner.
    Tror det är denna affären men är inte säker: http://www.molndalssymaskiner.se/start/

Kvilletorget på hisingen:
    http://www.lassessymaskiner.se/

Ja det finns säkert massa fler. Du får googla lite mer...

• Tjobabi
    Gulia84 skrev 2012-03-09 19:17:27 följande:
    Är det någon som har en beskrivning på hur man syr ett babynest?! :) skulle bli väldigt glad för det!
    Det finns flera länkar i början av tråden om du orkar leta lite...
  • Tjobabi
    Kevin och Englahs Mamma skrev 2012-03-10 16:03:53 följande:
    Vill väldigt gärna sy såna här förvaringar. Men vet inte hur jag ska få ihop allt, tänkte framförallt på hur botten kan vara gjord.. Nån som vet?
    Jag har inte lyckats hitta nått mönster än..

Jag var på Stoff och Stil idag, pratade i telefon så jag tittade inte så noga men är väldigt säker på att jag såg ett mönster på precis sådana här små påsar!
  • Tjobabi
    Elsa1981 skrev 2012-03-13 14:10:51 följande:
    Ni som har sytt babynests. Hur har ni gjort med tvätt? Har ni gjort tyget avtagbart på något sätt eller kan man slänga in hela i maskinen? 
    Jag har precis gjort mitt nest. Ska lägga upp en bild senare.
    Jag förlängde dessutom nestet med 10 cm, såg att en annan i tråden hade förlängt sitt i efterhand så jag gjorde det direkt om det skulle behövas..
    Jag sydde botten för sig och toppen för sig, sen har jag satt ihop det med tryck-knappar, tror det kommer funka bra, annars får jag väl jusetera i efterhand. Jag har satt kardborreband i bottentyget så jag kan ta ur madrassen och tvätta tyget separat om jag vill. Själva överdelen tänkte jag skicka in hela i maskinen som den är men även där går det ju att göra den som en inner och en ytterdel.
    Har bf i maj så jag vet ju inte hur poppis mitt nest kommer bli ännu...
  • Tjobabi
    Ärtan2012 skrev 2012-03-13 15:47:48 följande:
    Jag gjorde madrassen lös med en botten under som sitter fast i själva ringen, då är det bara att lägga i och plocka ur madrassen, väldigt smidigt!
    Det var ju ursmart! Blir mitt inte bra så får jag modifiera sen!
  • Tjobabi

Det finns fina sovpåsar på IKEA, de är visserligen i rätt varmt material tycker jag det verkar som, men vill du ha tips på mönster och hur de kan se ut så kan du ju kolla där.

• Tjobabi
    annhu521 skrev 2012-03-15 14:35:33 följande:
    Jag tycker de på IKEA var toppen när barnet blev något större. Den vi hade där ifrån hade inga ärmar utan man skulle ha en body eller pyjamas under. Men mycket använde vi den istället för täcke. Den från PoP har man ju täcke ovanpå om man vill. 
    Ja jag köpte en på rean i julas. Jätte söt i plysch (?) men funderade lite på det med vad barnet ska ha på sig under. Jag ska ha i slutet av maj så till svala augustikvällar kanske den blir bra då. Tror barnet är förlitet för påsen i början ändå. Men det är mitt första barn så jag har inte riktigt koll...
  • Tjobabi

Åh, ni gör så fina saker! Filtar, babynest, barbapappa idén var ju fantastisk, å alla kläder ni gör!  Själv har jag fortfarande kardborrebandet kvar i mitt babynest innan det är klart... Snart så...

• Tjobabi

Hur gör man för att lägga upp bilder från en iPhone? Hittar inte någon funktion för det i FL-appen.

Svar på tråden Syjunta för gravida!