• Bollen

Syjunta för gravida!

Elsa1981 skrev 2012-03-12 23:52:16 följande:
    Bollen - ja verktyget hänger bredvid knapparna. Kolla bara så du tar rätt storlek. Det ser lite olika ut för olika typer av tryckknappar.
    aa, okej.. tack (: Jag får nog fråga någon när jag väl är där. 
  • Bollen
    annhu521 skrev 2012-03-13 08:11:58 följande:
    Kan rekommendera plasttryckknappar som man sätter fast med tång. Lättare att få rätt än de man bankar med hammare. 
    De ser ut ungefär så här: www.tultron.se/2012/02/body-till-liten-kille-...
    hittade ingen dregglisbild där man ser tryckknappen, men det är samma som på bodyn. Finns i många fina färger också :) 
    ååh, de var fina (: måste man ha ett sånt där litet verktyg för att sätta fast dem också? finns de också på stoff och stil?
  • Bollen
    lalasmama skrev 2012-03-13 16:21:33 följande:
    Nu har vi fått en liten prins att lägga i baby-nestet jag sydde för några veckor sen!
    Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Bollen

Jag har äntligen kommit mig för att köpa tryckknappar. Var en snabbis på stoff och stil i kungens kurva. Jäklar vad mycket fint de hade Förvånad Men det känns som man får träna på att sy lite bättre innan man köper massa dyra tyger. Köpte med mig en liten stuvbit i härligt mösnter som jag ska sy en dreglis av. Sen ska jag testsy ett solskydd i något gammalt tyg och sen köpa ngt härligt tyg och sy i.. 

• Bollen

Till vagnen (: som man kan hänga över suffletten (;

• Bollen
    lalasmama skrev 2012-03-16 22:59:37 följande:
    Bollen: åh va smart.. Hur syr du den? Hur ska den fästas?
    Kanske skulle kalla det solgardin mer
    här är en länk http://dragon-pup.blogspot.se/2010/04/how-to-make-pram-curtain.html 
    och här är en anann modell http://kankarong.blogspot.se/2011/04/solen-i-ogonen.html 

Jag har tänkt göra en variant på den första tror jag. Men är urusel på att sy så får nog prova mig fram lite. Har iaf köpt sånna där öljetter som man sen kan fästa på gardinen
  • Bollen
    Angelica1991 skrev 2012-03-16 22:55:37 följande:
    här tänkte jag bjuda på en liten bild på min påbörjade mormorsruta filt. det är då 5 rutor på bredden sen vet jag inte riktigt om det blir 8 eller 9 på höjden. får se hur långt den blir på 8a =D det går väldigt fort ungefär 40 min för 1 ruta. det här har tagit mig ca 2 veckor för jag har vart seg :D hihihi sen ska det vara ett bakstycke i filt model så det blir mjuk =D men bild kommer på det när den är klar :D 

Vad fint det blir. Önska att jag också kunde virka eller sticka. Nu får jag helt enkelt förlita mig på att svärmor stickar/virkar till bebben i magen 
  • Bollen
    lalasmama skrev 2012-03-17 17:01:52 följande:
    NinnaBus: va mysigt det låter med barbapapa-familjen.. Vill ha!! ;)
    Kan man få se bild?!? :)

Måste lära mig sticka och virka...
    Ska bara bli bra i händerna först.. (karpaltunnelsyndrom sen när jag var gravid..)
    Jag är också sugen på att se bild (:
  • Bollen

Har knåpat ihop en liten dregglis idag. På Stoff och stil i kungens kurva har de småbitar med tyg man kan köpa som är 50*50 cm. Kostar bara runt 20 kr och de hade massa fina mönster

• Bollen
    LiKaZo skrev 2012-03-19 10:48:30 följande:
    Fint! Sådana skulle jag vilja göra. Har du ett mönster eller hittar du på själv? Vad har du för tyg på undersidan?
    Jag har snott mönstret ifrån en annan som länkat tidigare i tråden.. Ska se om jag kan hitta länken. Jag har kört me flecce under. Men funderar på om det kanske blir för varmt /: Men det är mest för att jag haft det hemma.
  • Bollen

NinnaBus: JÄKLAR vad fina barbapapafamiljen är Förvånad Och hels spjälsängsskyddet blev verkligen SKITSNYGGT!! Barbaskön är ju störtläcker.. 

• Bollen
    LiKaZo skrev 2012-03-26 12:34:00 följande:
    Nu tänkte jag ge mig på att sy en dreglis, men jag är verkligen totalnybörjare på att sy. Har skrivit ut mönstret du länkade till, men vad är det för söm man använder runt? Har fått överta mormors gamla symaskin, men vi har inte riktigt lärt känna varandra än...
    eftersom man vänder på den sen så har jag bara sytt med vanlig raksöm. Men har ingen aning om ifall det finns ngt bättre. Jag är också helt nybörjare Flört Men det har funkat för mig iaf 
Svar på tråden Syjunta för gravida!