Syjunta för gravida!
Måste ju komma ikapp dom redan passerade veckorna, så här är en omlottbody (inte knappad ännu). En hel del fel på den, men kommer bli fler med lite modifieringar
Fru E: jag virkar mormorsrutor på nål 3 och passande bomullsgarn. 4 varv, filten blir 6*8 rutor och jag har 2.5 ruta kvar och hållt på ca en vecka. Inte morgon till kväll såklart!
Ang lakan skulle jag inte heller göra hålen där uppe utan bara där nere.
FruE: den är klar! :) kan lägga upp när jag har datorn igen. Jag gjorde 4 varv och filten är 6*8 rutor. Tänkt att ha dubbel i liggvagn och enkel i sittvagn.
MIJV ja, tvätta allt tyg innan du klipper, eftersom det krymper olika mycket + att du får ut en del skräp.. Inte så kul att lägga ner tid och energi på en body som efter du tvättat den, vrider sig och krymper....
hej alla syglada!
tänkte höra om det är någon här som har sytt gravidkläder, och då främst brallor? Jag är ganska nyplussad, men mina jeans är fasiken redan superobekväma! Har några mönster på gravidkläder, ett par byxor och en klänning/topp, men inte börjat än. Har ni sytt nåt och blev det bra? :)
tack och trevlig helg alla, här skiner solen!
nu är ju min bebis ute, men här är två saker jag blev klar med i dagarna:
först en kofta i ull som jag började på när han låg i magen, men som sen fått vila lite, men häromdan stickade jag klart. Är mycket nöjd :)