• Anakin

Syjunta för gravida!

Coolt, weasley!

a239s: kanske är lättare om du fotar din vagga och lägger upp en bild, så är det lättare att se vad det är du behöver hjälp med?

nalleryd: Så sjukt fina! :) Har inte vågat mig på tryckknappar än, men min duktiga kompis svär över dem hela tiden så jag har förstått att det är knepigt. Lycka till! :)

• Anakin

Jag har annars en Singer fashion mate. Har inte testat så många andra, men tycker att den fungerar bra! Den var billig i alla fall :) Har haft den i typ två-tre år och den har aldrig bråkat hittills.

• Anakin

Hej alla! Min man har precis lärt sig sticka i helgen (!) och jag är mycket stolt över honom. Jag har aldrig stickat klart något i hela mitt liv och mest försökt mig på slätstickade halsdukar när jag har försökt, så jag kan inte hjälpa till så mycket. Någon som har ett förslag på något lätt, enkelt och snabbt projekt som man hinner bli klar med innan man helt tröttnar? Egentligen gärna babysockar eller så, men har förstått att det kan bli ganska olika storlek på dem om man inte har lärt sig att sticka jämnt än...?

• Anakin

Nu har jag äntligen sytt klart mina retrobyxor! Kantbanden kunde ha blivit snyggare men jag är väldigt nöjd ändå! Stilen är skamlöst rippad från kokalal.blogspot.se (hennes är snyggare) men det var roligare att sy själv :)

• Anakin

Superfina grejer, Singo alla och Queen of darkness! Någon gång ska jag bli lika bra som er på att sy muddar och kantband! :)

• Anakin

Haha, ja, det hjälpte ju! :) Nä, skämt åtsido, har läst nästan alla bloggar som finns i ämnet tror jag. Tyckte att det var lurigt att få till kantbanden på byxorna när det skulle bli knytband också, så provade lite olika sätt innan jag hittade ett som fungerade hyfsat... Nä., det är nog mest att få in erfarenheten som gäller för mig! Bara att kämpa på :)

• Anakin

Nalleryd: kom och tänka på en sak - om du har ett mönster för mindre barn vore det kanske inte jättesvårt att förstora det? Lägga till typ 1 cm runt hela mönstret + 3 cm på längden eller nåt? Det svåra är väl om de ligger i skarven att sluta använda blöjor, då får man kanske rita om grenen också om ens dotter/son inte vill vara rappare hela uppväxten... Bara en idé!

hernameispekka: ingen aning faktiskt! Kanske lättare att hitta en sån tråd utanför familjeliv? Här är det väl mest barn som gäller, det ingår väl i konceptet liksom :)

• Anakin

Jag syr i stretch med vanlig symaskin och använder "fuskstretchsömmen"; tycker att det blir helt ok! Jag tror inte på raksöm...

• Anakin

... fast jag ska ärligt säga att jag inte har sytt mycket, så kanske ska uttala mig lite mindre tvärsäkert om saker :)

• Anakin

Cool idé, annasegen! Men fattar inte, trots snygga bilder :/ OK, så det avklippta ärmhålet blir ny halsringning och vänster arm kommer ut antingen genom halsringningen eller genom den kvarvarande ärmen, så långt är jag med, men hur sjutton får du ut höger arm?

• Anakin

Trolltoka - jättefina! Gillar dödskallarna :) Just nu är det inte läge för mer dödskallar här hemma - måste satsa på lite mer normala kläder! Inser att jag måste ha baskläder också, det blir lite mycket när allt är mönstrat. Men det är så TRÅKIGT med vita strumpbyxor :/

Svar på tråden Syjunta för gravida!