Inlägg från: Strumpemamma |Visa alla inlägg
  • Strumpemamma

Syjunta för gravida!

hernameispekka skrev 2012-09-17 12:26:48 följande:
    Wow, jag älskar det gröna tyget m. stjärnorna!! :D
    Ja det är underbart! Man vill nästan äta upp det
  • Strumpemamma
    nalleryd skrev 2012-09-17 15:58:58 följande:
    Den här har jag sytt ny. Är nöjd med allt utom den så kallade farfarsknäppningen. Men det minimala falet syns knappt :) Sen är jag INTE vän med tryckknapparna. Har köpt ett sådant färdigt sett med verktyg i. Vet att det finns en tång, är det lättare??

Vilken söt! Tänk att man ska va sån perfektionist hela tiden. Man ser minsta litet veck när man sitter å grejjar Vilket mönster har du använt?
  • Strumpemamma
    Pluttfamilj skrev 2012-09-18 09:02:26 följande:
    Marilyn - Precis så är jag med, det är därför jag tvekar på att köpa hem allt material och sen inte klara av det jag vill klara av! ;(
    Jag är jättenybörjare! Sytt kanske 5 plagg totalt. + lite mössor som är lätt att börja med Köp en stuvbit och prova gör en mössa. Sen är du FAST!
  • Strumpemamma
    nalleryd skrev 2012-09-18 09:19:07 följande:
    Jag använde ett mönster från ottobre 01.2012 Men farfarsknäppningen har jag gjort om efter nått jag hittat på någon blogg någon stans :) Tack

Ja det var knäppningen jag tyckte såg spännande ut! Du har möjligen inte koll på länken till bloggen?
  • Strumpemamma

Jag måste fråga: ÄR det så att Ottobre har VÄLDIGT stora storlekar eller är mina barn konstiga..? Har hittills bara sytt efter mönster i 2011-kellektionen...

• Strumpemamma
    Hallonpajen skrev 2012-09-20 11:08:29 följande:
    trz: Jag skulle tro det...

Strumpemamma: de är stora! Jag har börjat sy bebiskläder och mäter mot befintliga (köpta) kläder och det verkar vara ganska konsekvent en storlek större när det gäller bebisplagg! En strl 56 i Ottobre motsvarar en normal 62:a. För större storlekar (syr 110 till min son) verkar det stämma bättre!