Syjunta för gravida!
Tusen tack! Nej, efter att äntligen ha blivit klar med den kan jag nog säga att jag inte tänker ge mig på ett lika stort projekt igen, jag är alldeles för otålig för något som tar så pass lång tid.
Tusen tack! Nej, efter att äntligen ha blivit klar med den kan jag nog säga att jag inte tänker ge mig på ett lika stort projekt igen, jag är alldeles för otålig för något som tar så pass lång tid.
Jagrekomenderar att ni går ner på biblioteket och kikar i lite syböcker. Där får ni tag på mönster och beskrivningarna är ofta mycket mer utförliga och enkla än guider som går att hitta på internet (:

det beror på vad du är i behov utav (; Jag sydde en blöjförvaring att hänga bredvid skötbordet som var rätt enkelt. Sen kan man ju sy om en liten förvaringsväska till blöjor och tvättlappar så det slipper ligga löst i skötväskan om man inte har tillgång till så mycket tyg. Haklappar/dregglisar är med inte för avancerade eller behöver stretchtyg (:
Vi vet inte ännu om det är en liten flicka eller pojke som gömmer sig i magen men jag kunde inte stå emot varken dessa tyger eller klänningsmönstret.
Tygerna är förresten ifrån Stoff och stil´s höst/vinter-katalog (:
Tack! (: Det är vanligt bomullstyg så det blir knappar i ryggen. Vid hals och ärmar har jag gjort snedslå utav samma sorts tyg och sytt på som kantband.
Jag skulle vilja ge mig på att sy lite bodys till lilltjejen här hemma men det har inte blivit av då jag inte har någon sådandär mojäng till att sätta fast tryckknappar. Vad heter de och någon som har tips på vart man får tag på en som är bra?
Kass mobildbild (; Men likväl en volangklänning med fjärilsärmar i smalspårigt manchestertyg från Stoff och Stil.

Någon som har klätt om en 70-tals sittvagn?
Nu är det största projektet avklarat äntligen, har klätt om en Emmaljunga 70-talare. Färgen är lite missvisande på mobilbilden, den är i limegrön- och beigegalon och sufletten är inklädd i olivgrön smalspårig manchester. Ett riktigt knep och knåpgöra.