• Namine

Syjunta för gravida!

Diabetikern Jojo skrev 2013-04-07 20:55:04 följande:

Okej! Ja jag ska väl kanta något också och det är väl mest dessa sömmar som jag tittat på! Tänkte iaf sy åkpåsar till nya vagnen som kommer att komma i veckan förhoppningsvis! Tänkte använda fleece utanpå, täcke inuti och trikå på insidan! Funderar just nu mycket över vilket mått/mönster jag ska ha! Såg ett fint här i tråden och tänkte använda vissa tips därifrån! Flört

Igår sydde jag varsin napphållare och varsitt par vanthållare till barnen! Inte helt raka sömmar men barnen bryr sig väl inte om det! Är iaf nöjd med att vara igång och sy även om tiden är knapp! Hihi...
    vilka fina du har gjort. men vart har du hittat dom där nallebjörnsklämmorna? jättefina verkligen. och vad är det för tyg du syr i?
  • Namine
    Diabetikern Jojo skrev 2013-04-11 14:15:47 följande:
    Namine - Jag beställde allt från mrsbao.se! Hade tänkt sy banden av vanligt bomullstyg men det fanns så roliga band på sidan så köpte några av dem! Men sen ville jag inte ha vit baksida så vek bandet dubbelt - det var dock lite svårt att sy!
    åh vad duktig du är :D Jag är väldigt nu i hela det här så jag försöker hitta saker som jag faktiskt kan sy. har bara gjort en dregglis hittils och ett babynest men det går framåt ;)
  • Namine
    Diabetikern Jojo skrev 2013-04-11 14:15:47 följande:
    Namine - Jag beställde allt från mrsbao.se! Hade tänkt sy banden av vanligt bomullstyg men det fanns så roliga band på sidan så köpte några av dem! Men sen ville jag inte ha vit baksida så vek bandet dubbelt - det var dock lite svårt att sy!
    tack för tipset. har lagt in en beställning nu. Hihi
  • Namine

Måste bara fråga. era barnkläder som ni syr typ bodys och så. vad använder ni för typ av material till det? förstår mig inte på något alls av det.

• Namine

Denna sydde jag igår. det är en lekmatta på 120x120 cm ca 4-5 cm tjock. Ska rätta till några sömmar i hörnen bara och sen fixa kanten där jag stoppade in madrassen så jag ska sätta knappar där så man kan ta ur madrassen och tvätta tyget. :D

• Namine

babynest nummer två. denna var dock till en kollega som ville ha ett :D

• Namine

Lekmattan är äntligen klar. så nu är alla kanter fixade och tryckknapparna är på så man lätt får av den och kan tvätta.

• Namine

Detta har jag roat mig med i helgen när mannen var borta. :D

Målade även om denna som var blodröd från början. nu ska jag bara sy en dyna till den så är det klart.

• Namine

sydde en dyna till min nymålade stol. och gud vad nöjd jag är. :D
    tyget kom med posten idag. som jag har väntat.

• Namine

Amningskudde

Filt att ha i babyskyddet som dom inte kan sparka av sig

mina första muddbyxor.

• Namine
    HannaS83 skrev 2013-06-12 23:11:01 följande:
    Namine: va fint älskar stjärnor!
    eller hur. jag har också helt snöat in mig på stjärnor. jag lär väl bli galen på dom sen ;)
  • Namine
    HannaS83 skrev 2013-06-13 22:37:52 följande:
    Namine: jag är också väldigt inne på stjärnor och moln :) fick hem bestälda molntyger idag och väntar på lite prickigt och stjärntyger från tyg.se tror jag det va. Sen ska det bli lite påslakan och ett babynest!
    åh vad roligt. Ja men det är ju underbart. molntygerna är ju också jättefina. det är lite extra men ändå stilrent. Men mina stjärntyger beställer jag dock på ebay. bara ett tips om man vill komma undan lite billigare. :D
    Snabb leverans är det också. några dagar längre än sverige men det kan jag ta. har ju köpt svart med vita stjärnor och blått med vita stjärnor men det finns ju i alla färger. Riktigt bra kvalitét också.
  • Namine
    Kontra skrev 2013-06-14 08:59:11 följande:
    Namine-när du beställer från ebay, vilket sökord använder du då? Tycker man lätt får så mycket "skit"
    just med det tyget med stjärnor som jag köpte så sökte jag nog på cotton fabric stars eller något sådant. har även köpt mudd därifrån. och allt har varit jättebra. beställer ju mitt från england och där har dom minst lika bra grejer som här. :D
  • Namine
    HannaS83 skrev 2013-06-14 09:01:57 följande:

Aha Ebay har jag inte tänk på tidigare,ska kolla lite där. Mina stjärntyger var rätt billiga dock 60kr metern tror jag iallafall är ett rätt bra pris? Vet inte hur kvaliten är ännu dock eftersom jag inte fått hem dom ännu.
    jo men det är väl bra pris tycker jag. vart köpte du dom? var det tyg.se eller vad du sa?
  • Namine
    HannaS83 skrev 2013-06-14 23:26:13 följande:
    Namine: ja www.tyg.se, har mycket fint prickigt, stjärnor. Men har inte fått hem det än så vet inte hur kvalitén är men. Här är en länk till stjärntygerna : www.tyg.se/bomullstyger-med-stjaernor.html. Man kan aldrig ju aldrig få nog :)
    härligt där ska jag absolut kolla lite och beställa :D
    du får gärna berätta hur dom var sen när du får hem dom. så man vet om det är värt det.
  • Namine
    Älskadelillaliv skrev 2013-06-28 16:43:09 följande:
    Hej!
    Tänkte börja sy bodys och byxor med mudd till 50/56 men vart hittar jag mönster? Är ny med att sy så jag vet inte hur man gör alls men har så tråkigt på dagarna så tänkte att jag kunde börja med detta
    jag håller med föregående talare. jag letade också efter mönster som en galning faktiskt. men jag köpte senaste numret av ottobre och där fanns verkligen alla mönster som jag VILLE ha. :D
Svar på tråden Syjunta för gravida!