Syjunta för gravida!
Mormorsrutor kan ju bli väldigt fint men ser att du vill sticka. Sticka rutor och sy ihop i nån fin kombination? :) Drops brukar jag annars inspireras av men vet ingen filt i många olika färger på rak arm.
Mormorsrutor kan ju bli väldigt fint men ser att du vill sticka. Sticka rutor och sy ihop i nån fin kombination? :) Drops brukar jag annars inspireras av men vet ingen filt i många olika färger på rak arm.
Jag virkar i Tilda garn, köpt i butik och rätt dyrt. Hört flera som köper över nätet och det verkar ju billigt och bra! Jag orkar bara inte med sånt... :) vill klämma och jämföra färger etc. Tilda är ju bomull så blir ju inte så varm men mormorsrutor är så luftiga ändå att de nog inte blir så varma. Kommer sy fast en baksida på filten istället :)
Ett par nu i tråden som gjort babynest till tvillingar. Funderar själv på vad som används mest, ett stort de båda kan ligga i eller varsitt? Vacklar fram och tillbaka. De tycker säkert om att ligga nära varandra men sen vaknar ju den andra direkt när den ena vaknar och kanske det är bra att lära dem vara lite ensamma också när det behövs...
Tack för svar! Menade inte att "tvinga" dem vara ensamma men ibland lär det behövas korta stunder och då underlättar det ju om den andra sover vidare... :)
Får fundera lite om jag orkar sy ett stort och två små... Hmmm

Nu har jag gjort klart mitt första babynest :) Inte det lättaste med gravidhjärna... Har sytt en hel del i mitt liv och ändå lyckades jag sy alltihopa ut och in TVÅ gånger...?!? Smått enerverande. Men det blev bra till sist!
Gjorde "korven" löstagbar med kardborrband. Har kardborrband också i kortändan så madrassen går att ta ut. Stoppningen är 2 st IKEAs billigaste kuddar och madrassen är en bit av deras billigaste madrass för spjälsäng. Det som är kvar räcker till ett babynest till samt en skötbädd.
Väntar tvillingar så nu är det bara att göra en till!

Funderade på att sy solskydd till vagnen (bugaboo donkey), men vet inte riktigt hur det blir bäst. Det får ju inte bli för tätt nertill men spänner man upp "gardinen" mot chassit så skiner ju solen in från sidorna... Har nån här kommit på något smart sätt?