• Victrix

Syjunta för gravida!

moruri skrev 2013-09-27 12:05:59 följande:
    Victrix: ikea
    En sådan vanligt stor då? eller en för spjälsäng? kommer du ihåg vad den hette? =)
  • Victrix
    moruri skrev 2013-09-27 19:45:06 följande:
    Tror jag tog billigaste spjälsängsmadrassen. Men klippte den till passande storlek
    Okej, då är det samma som jag funderade på att köpa. 
  • Victrix

jmynt_ hittar inte på deras hemsida, vet du under vilken rubrik det finns? 

Annars ska jag ändå till IKEA så om ett par veckor så jag kan lika gärna vänta tills dess. 

• Victrix

Blev inspirerad av era fina haremsbyxor och testade mönstret som las upp här i tråden. Har en omgång tyger på gång så det blir nog flera av denna modell. Det står 0-3 månader på, någon som testat på sin bebis som vet vilken storlek det är i cm?

• Victrix
    oliviaz skrev 2013-12-10 15:12:39 följande:
    Gud vilket sött tyg!

La du till sömsmån när du sydde? Skulle sy ett par häromdagen och kom inte ihåg om jag hade sömsmån på förra paret jag gjorde eller inte.
    Ja, ett favorittyg som tyvärr nu är slut, sista biten gick till dessa små byxor. 

Ja, la till sömsmån. Tycker dock de ser så små ut ändå, men jag har inte träffat en nyfödd på länge så saknar helt uppfattning om hur stora (små) de egentligen är.
  • Victrix

Dum fråga, men jag blev så osäker. Måste man sicksacka jersey-tyg innan tvätt? har tidigare tvättat efter jag sytt, men det är ju dumt eftersom det krymper lite (har dock räknat in lite krympning när jag sytt). 

• Victrix

LiaLovLoc: inte vad jag vet.

Struntade i att sicksacka tygerna efter lite googling så nu är de i tvätten. Ska bli så kul när de är tvättade och klara sedan, massa syprojekt på g nu.

• Victrix

aprilbebisen: tack =) 

äralltupptaget: tror min kanske är en sådan du inte vill ha då, men jag tog mönstret från www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde/ och det var ett lätt mönster och var enkelt att få snyggt sytt. Dragkedjan blev enkel att sy på ena sidan så det blir ju lätt att ta av yttertyget och tvätta vid behov. Ville helst också sy en mer rund variant men gjorde denna eftersom den verkade enkel att få till snyggt och är nöjd med resultaten och komforten, tror den blir toppen.

• Victrix
    magnea skrev 2014-02-07 12:46:29 följande:

Tyg från JNY och mönster från boken Baby Cool som jag fixat till lite. Första hängselbyxorna!

Å så fina :)!
Svar på tråden Syjunta för gravida!