• Passion

Syjunta för gravida!

sötare skrev 2014-03-07 15:23:05 följande:
    eller så tråkklar man 
    Absolut!
  • Passion
    Lillisen skrev 2014-03-08 22:20:51 följande:

Jag gjorde min 110x110 cm
    Okej, tack
  • Passion

Dessa tyger ska jag sy ett babynest av, ett stentvättad lin (enfärgade tyget) och ett i bomullsflanell (det mönstrade tyget).

Har aldrig sytt ett babynest förr - så jag hoppas att det kommer att bli bra!

• Passion
    Fröken K skrev 2014-04-03 20:14:53 följande:
    Det blir det säkert! Jag tyckte det gick lättare än väntat. Vart har du hittat flanellen? Tyger jag googlat som en galning utan att hitta!
    Ja det tar sin lilla tid men än så länge har det gått helt okej!

Har gett upp för idag, men har inte mycket kvar nu.

Det köpte jag hos Ohlssons Tyger i Gävle, vet inte om de har samma sortiment i din närmsta butik/webben..

Jag är helt förälskad i detta tyg iaf, och sambon tyckte också att det var jättefint - så det var ju kul!
  • Passion
    Bambusa skrev 2014-04-04 00:53:40 följande:

jaha, i gävle, dom har minskat butiken så mkt så ja har inte varit in där på länge.. kanske skulle kika in där snart, bor ju 2mil utanför gävle bara.. flanell är ju kanon till lakan och filtar mm med..
    Jo jag vet att de har inge riktigt lika bra utbud numera än för några år sedan, men absolut ett av de bättre häromkring tycker jag iaf

Bor lite längre ifrån, ca 3,5mil, men familjen bor i Gävle så är där med jämna mellanrum och tar en shoppingrunda i samma veva oftast

Är nästan klar med babynestet nu, bild kommer inom kort!
  • Passion
    mrln skrev 2014-04-04 22:24:38 följande:
    Hihi jättebra val av tyg! Har själv sytt babynest, ammningskudde och en myspöl i det tyget med djuren! Supersött! :D 
    Nice! ja det är verkligen jättehärligt!
  • Passion
    fayefaye skrev 2014-04-06 15:32:55 följande:

Va gulligt nestet blev!

Eller hur! Passar både pojkar och flickor och är lagom tufft
  • Passion
    bluefruit skrev 2014-04-07 11:16:13 följande:

Verkligen fint babynest! Ser väldigt proffsigt ut! Grattis!

Åh tack, det var roligt att få höra!
  • Passion
    Jempan85 skrev 2014-05-14 11:37:00 följande:
    Så fint! Säljer du något av det du gör?
    Verkligen SUPERSÖT!!! Om vi skulle ha fått en flicka så skulle jag lätt ha knåpat ihop en liknande själv
  • Passion

Idag har jag sytt klart mini-flaggspelet till barnvagnen! Det blev kanonbra, är verkligen supernöjd!

Kika in på min blogg för fler bilder och beskrivning;

Http://dreamhome.blogg.se/

Svar på tråden Syjunta för gravida!