Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Syjunta för gravida!

Fick mess att vaddet och allt annat jag beställt för att kunna sy ett babynest har kommit nu! Skrattande
    Får se om jag hinner klart ikväll! Flört

• mmjansson85
    bumbie81 skrev 2014-05-06 08:41:34 följande:
    Såhär blev mitt babynest btw smile1.gifphpIRxeig43736.jpg
    va fint det blev Glad
  • mmjansson85
    bumbie81 skrev 2014-05-06 17:00:20 följande:
    Tack! Hoppade över å sy kantband å gjorde en kanal istället när ja hade sytt ihop tygerna. Mkt lättare!

Smart! :)
  • mmjansson85

Har sytt en filt i fleece och trikå och 4 par muddbyxor i velour i olika storlekar. Glad

• mmjansson85

Nu har jag sytt 15 par byxor och jag börjar bli riktigt nöjd med resultatet :)
    Dessa sydde jag i fredags.

Nu är tyget slut dock så blir att invänta det nya jag beställt (borde komma idag eller imorgon) så jag kan fortsätta sy :)
    Det är verkligen jättekul att sy, speciellt nu när jag inte orkar springa omkring längre. :)

• mmjansson85
    Bambusa skrev 2014-05-13 10:19:57 följande:

ÅH, vart har du köpt uggeltyget?? min lille son vill ha sånna byxor med Skrattande ja har inte tid å sy nu, men min mamma kan nog få till lite tid...
    Jag köpte det på JNY www.jny.se/tyger/ Glad
    Såg att det blåa var slut dock men det finns ett likadant fast brunt.
  • mmjansson85

Nu har jag fått hem nytt tyg som just nu hänger på tork hemma så ikväll kan jag börja sy igen Skrattande
    Nån som har tips på enkla klädesplagg till bebis (kille)? Mössa och byxor har jag rätt bra koll på nu känner jag Flört

• mmjansson85

Nån som vet vart man kan köpa bra och enkla mönster för omlott body?

• mmjansson85

Någon som testat Minikreas mönster? Är dom bra?

• mmjansson85
    Bambusa skrev 2014-05-13 10:19:57 följande:
    ÅH, vart har du köpt uggeltyget?? min lille son vill ha sånna byxor med  ja har inte tid å sy nu, men min mamma kan nog få till lite tid...

Nu har uggle tyget kommit in hos jny igen :) finns även ett rosa såg jag ;)

www.jny.se/tyger/monstrad-single-jersey/
  • mmjansson85

Här kommer bilder på helgens syprojekt Flört

Första babynestet!

Body strl 74

Pyjamas strl 68

Body strl 68

Och byxor i strl 56, 68, 56.

• mmjansson85

Igår sydde jag en pyjamas i strl 62. Åh vad jag längtar efter min lilla kille! 37 dagar kvar! Hjärta

• mmjansson85

Igår vart det en ugglepyjamas och 2 par byxor Hjärta

• mmjansson85

Igår knåpade jag ihop en kjol till mig själv eftersom att alla mina vanliga är för små...! Den vart helt okej. Jag tog en bred stretchig mudd upptill och sedan trikåtyg som sitter löst och går till lite ovanför knäna. Den blir perfekt nu innan bebis kommer. Glad

• mmjansson85
    Bambusa skrev 2014-06-03 07:19:18 följande:
    Nån som har tips på vart man köper billiga ringar till nappband? Hittar inte så mkt på tradera...
    Jag köpte mina på oaffen! Billigt och snabb leverans. :)
    www.oaffen.se/%2FNappringar
Svar på tråden Syjunta för gravida!