Inlägg från: LillfisenE |Visa alla inlägg
  • LillfisenE

Syjunta för gravida!

Finns de elastisk raksöm? Ja kör på fuskoverlocken /_/_/_/ och mina bubblar sig inte. Dock är den konkig med trådspänning, nål, kvalité på tråden samt pressarfotstrycket

• LillfisenE

Har bara vanlog maskin men har inge problem med tvillingsöm. Däremot har jag Läst att ner uppvik gör att man slipper att kanten viler sig

• LillfisenE

Ah smart! Har en (snart) 5 månaders här och tänkte försöka på något liknande fast i storlek 68 och mudd upptill

• LillfisenE
    Hickstead skrev 2012-12-31 15:38:20 följande:
    här finns en söt virkad mössa: www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Blo ggar/Blogginlagg/?entryid=146927

Sen finns det ju en del på Garnstudio också, markera "virkat" och välj baby i rullmenyn så kommer det fram lite... :)

Sen har jag en egen fråga av ren lathet också: Hur mycket tyg behövs det till basplagg för baby? Jag tänker främst på omlott-tröja, byxa och body.
    Jag har lite mönster men orkar inte leta fram dem ur röran i syrummet nu för att mäta och grejja utan hoppas på att någon har lite snabb-koll eller en enkel mall på hur mycket som kan gå åt för respektive plagg. Jag tänkte sy främst i storlek 56 och storleken över det.

Sitter och letar rätt på tyger att beställa efter att vi har varit på RUL på torsdag och förhoppningsvis vet könet på kotten i magen :)

Sen undrar jag också vad som kan vara bäst i materialväg för ett babynest. Bomull? Flanell? 
    Sydde mitt nest i vanlig lakansväv, enfärgat. Funkar finfint men är trist när jag sett andra mönstrade fina. Vanligt bomullstyg syr många i, då kan man ta vad man vill.
  • LillfisenE

Jag har ett på tossor. Gjort dem i fleece och i fleece/vadd/jersey.
    Kan jag få din mail så kan jag skicka

Svar på tråden Syjunta för gravida!