Inlägg från: Strumpemamma |Visa alla inlägg
  • Strumpemamma

Syjunta för gravida!

Tallbarr12 skrev 2012-09-26 20:44:21 följande:

Har du nån tröja att utgå ifrån?

Jag tror att mitt eget topp/klänningsmönster från början är ett ottobremönster som jag moddat en massa.
    nej jag har sytt en amningströja på prov för att se hur man kan göra. Har inget mönster eller tröja alls att gå efter. Först tänkte jag att det kunde få bli en tanktop-amingströja, men nu är jag ändå sugen på att sätta dit en ärm. Är ingen panik om jag inte får till en ärm, men det skulle nog vara rätt bekvämt tror ja... Har bara barn-Ottobre-tidningar att kika i just nu....
  • Strumpemamma

Ååååh. Jag var och lånade flera Ottobre-tidningar på bibblan. Satt hemma och valde med omsorg ett byxmönster jag skulle modifiera. Det skulle bli perfa. När jag väl skulle ta fram just det mönstret FANNS inte det mönsterbladet!!! Och på just det bladet fanns nästan alla mönster jag var intresserad av.

Nu ska det beställas egna tidningar, men jag undrar vilka nummer ni har haft mest glädje av?
    Är främst kids jag syr efter

• Strumpemamma

Gav mig på ett annat mönster än det jag tänkt. Modifierade och fixade lite. Och det blev visst ett par muddjeans i strl 110!! Hyffsat nöjd faktiskt. Dock är det ju Ottobres basmönster så de är aaaningen stora trots förminskning. Men hon får väl växa i dem.

• Strumpemamma
    bambigirl skrev 2012-10-03 15:45:28 följande:
    Strumpemamma: jag har hört att nr 4 2011 ska ha många bra bas-mönster. Har det inte själv dock. Annars gillar jag meedom-böckerna barnetoj.
    Ja det var det numret jag lånat på bibblan, men som nån snott just det mönsterbladet där basmönstren är... Så det ska jag beställa...
  • Strumpemamma
    Anakin skrev 2012-10-03 22:39:16 följande:
    Jättesnygga muddjeans! :)
    Tack! Är faktiskt riktigt nöjd =)
  • Strumpemamma
    Maggan87 skrev 2012-10-10 14:49:50 följande:
    Jättefint :D Var de svåra att sy? Måste damma av min symaskin jag också! Man blir så inspirerad av allt fint som läggs ut!
    TACK!! Nej de är inte svåra att sy alls. Hjälpmössan kan vara lite trixig att få till kanterna på men inte alltför svårt tycker ja
    Den vanliga mössan går på 3 röda
  • Strumpemamma
    nalleryd skrev 2012-10-23 14:35:56 följande:
    Sytt matchande tröja och body med dreggelhaklapp till stora tjejen och lillkillen i magen :) Mönstret på både bodyn och tröjan är lite omgjorda ottobre mönster.

Då jag tycker att tryck knappar är det värsta som finns att sätta på så och att jag råkat slå sönder mitt plastverktyg så får jag nog skaffa en riktig tång innan jag sätter på tryck knappar, det ska vara 3 i grenen och i i halsen.  På grund av dålig bildkvalite så ser tygen annorlunda ut, men det är samma tyg :D

Jättefint tyg!! Och jättefina kläder!
  • Strumpemamma

Första försöket att göra en body gick hyffsat även om jag har endel ändringar att göra till nästa försök. På´t igen bara.
    Mönster är delvis mitt eget (därav de ändringar som måste göras) tröj-delen är från Ottobre och nederdelen är avritat från en befintlig body.

• Strumpemamma
    Queen Of Darkness skrev 2012-12-01 12:35:38 följande:
    Julklapp till Majsbiten som är beräknad till 20:de december. Stl 56 på kläderna :)

Oj vilket fint tyg!! Var har du hittat det?

Finns det nån som skulle kunna tänka sig att dela med sig av hur stor mudd man behöver ha i midjan på ett par 80-byxor...? jag har tappat bort mitt mönster till midjemudden....
  • Strumpemamma
    KiLo skrev 2013-01-11 13:08:24 följande:
    Någon här som har sytt en skötbädd? Tänkte inte ha något skötbord utan använda bänken i badrummet istället.

Jag har gjort en bädd. Jag tog en vaxduk och sydde som fodral och lade i skumgummi (ca 2cm tjock) som jag köpte i tygaffär
Svar på tråden Syjunta för gravida!