Syjunta för gravida!
Har du nån tröja att utgå ifrån?
Jag tror att mitt eget topp/klänningsmönster från början är ett ottobremönster som jag moddat en massa.
Ååååh. Jag var och lånade flera Ottobre-tidningar på bibblan. Satt hemma och valde med omsorg ett byxmönster jag skulle modifiera. Det skulle bli perfa. När jag väl skulle ta fram just det mönstret FANNS inte det mönsterbladet!!! Och på just det bladet fanns nästan alla mönster jag var intresserad av.
Nu ska det beställas egna tidningar, men jag undrar vilka nummer ni har haft mest glädje av?
Är främst kids jag syr efter
Gav mig på ett annat mönster än det jag tänkt. Modifierade och fixade lite. Och det blev visst ett par muddjeans i strl 110!!
Hyffsat nöjd faktiskt. Dock är det ju Ottobres basmönster så de är aaaningen stora trots förminskning. Men hon får väl växa i dem.

Jag kan inte låta bli att lägga ut de här. ÄLSKAR tyget!! ![]()

Då jag tycker att tryck knappar är det värsta som finns att sätta på så och att jag råkat slå sönder mitt plastverktyg så får jag nog skaffa en riktig tång innan jag sätter på tryck knappar, det ska vara 3 i grenen och i i halsen. På grund av dålig bildkvalite så ser tygen annorlunda ut, men det är samma tyg :D
Första försöket att göra en body gick hyffsat även om jag har endel ändringar att göra till nästa försök. På´t igen bara.
Mönster är delvis mitt eget (därav de ändringar som måste göras) tröj-delen är från Ottobre och nederdelen är avritat från en befintlig body.