Inlägg från: nalleryd |Visa alla inlägg
  • nalleryd

Syjunta för gravida!

Anakin skrev 2012-11-01 15:49:27 följande:
    Nalleryd: kom och tänka på en sak - om du har ett mönster för mindre barn vore det kanske inte jättesvårt att förstora det? Lägga till typ 1 cm runt hela mönstret + 3 cm på längden eller nåt? Det svåra är väl om de ligger i skarven att sluta använda blöjor, då får man kanske rita om grenen också om ens dotter/son inte vill vara rappare hela uppväxten... Bara en idé!

hernameispekka: ingen aning faktiskt! Kanske lättare att hitta en sån tråd utanför familjeliv? Här är det väl mest barn som gäller, det ingår väl i konceptet liksom :)
    ah, det kan jag ju göra. Ska prova det så fort jag fått mina tyger och tvättat dem :) Tack för tipset!!
  • nalleryd
    Claudia gbg skrev 2012-11-04 20:53:01 följande:
    Jag fattar inte heller. Kan du tänka dig att göra en tut? Har du själv kommit på hur du ska göra?

Nä, man blir inte direkt rik på fp. Jag sparar pengar till en ol. Sålde precis lite grejer på tradera. Fick ihop 1000 kr. Har även sålt lite på blocket. Har en hel bunt saker som ska säljas här hemma. Ol blir en bra morot. Det blir av att sälja...
    Jag försöker med spara, men tusan vad svårt de är med föräldrapenning. Hade man jobbat som vanligt så hade det inte varit några som helst problem, men jag vill vara hemma till aug 2014 så här finns inte mycket att spara tyvärr.. Men många bäckar små :)
  • nalleryd

Ett litet sett i storlek 68-74 till killen i magen :) Tösen kommer få ett likadant i storlek 98-104 fast med lila jersey tyg med vita moln på istället för det gröna.. Men måste säga att velour va lite svårt att sy i.. Det rullade sig som tusan och så fort man klippte i tyger så var det "flock" överallt..

• nalleryd
    randigkatt skrev 2012-12-10 17:46:57 följande:
    Har sytt en gripboll till min lille pojk.

Oj vad fin!! Hur har du gjort den??
  • nalleryd

någon som kanske kan hjälpa mig. Är sugen på en overlock nu. Vill gärna köpa den i sverige. Men vill inte betala hur mycket som helst då jag bara syr till mina barn och mig själv. Någon som kan rekommendera någon som kostar under 5000 som är något att ha?!

• nalleryd
    Claudia gbg skrev 2013-01-02 22:37:29 följande:
    Nu har jag köpt min overlock. Det blev en janome 644d inköpt för 4000kr. Tycker att den verkar bra men jag har inte hunnit sy så mycket än...

Nalleryd: jag har hela tiden varit inne på att köpa brother 3034 men det blev denna ändå... Jag prutade lite   
    Oj den lyckades du pruta ner en hel del får jag säga :) För den jag hittade låg på 5300:-

Jag har med varit inne på brother, ingen aning om var de ligger i pris bara, ska kolla det :) tack för tipset!
  • nalleryd

Så smart att återanvända, att jag inte tänkt på det innan, har ju 2 klänningar i gardroben jag kan göra byxor av :D

• nalleryd
    CammieTroll skrev 2013-02-04 16:08:27 följande:
    Hickstead jag har ett mönster på tossor, dock inte testat det själv ännu. Men de kan du få om du vill? Skriv din mailadress så skickar jag över den.
    Skulle du kunna skicka det mönstret till mig med?? sarabjornryd@gmail.com
  • nalleryd
    CammieTroll skrev 2013-02-12 20:10:47 följande:
    Nu tjejer ska ni ha fått mönster.
    Tack :)
  • nalleryd

Här kommer en bild på en tröja jag sydde till tösen i morse, tyget har hon valt själv.. bara 2,5 år och älskar att välja tyg är  till det jag ska sy, hon är väldigt bestämd över vilka tyger det ska vara :D

Mönster: omgjort ottobre
    Tyg: jersey
  • nalleryd

Nu ska jag med börja sy med en overlock!!! Mannen kom hem med en överraskning till mig, gissa om jag blev lycklig!!!!

• nalleryd

Nu har jag provkört min nya overlock :) Inte så rädd för den längre, men har såå svårt att slita mig, vill bara sy hela tiden..

• nalleryd

Kan någon har hjälpa mig med en sak??? Jag älskar reglan tröjor och syr dem gärna. MEN... halsen blir ALLTID för stor och hänger!! Varför blir den det, vad gör jag för fel??

• nalleryd

Kan vara mudden du, jag har inte sträckt den, utan den har varit lika kång som halsringingen. Tror inte de är mönstret, är ett ottobre mönster. Ska se om jag hittar en bild.. för nu har jag kastat de 2 senaste jag sytt för jag har blivi sååå frustrerad

• nalleryd

Här är en som blev ganska bra iof, men ändå ser man lite antydan till att de hänger i halsen, de 2 senaste jag sytt, av samma mönster, har hängt jättemycket.. Men det är nog att jag inte sträcker mudden.. Ska göra då, så man gångar halsringningen med 0,75 så får man fram hur lång mudden ska vara??
  • nalleryd
    littlemisssunshine08 skrev 2013-03-03 11:02:07 följande:
    jag tänker som Trolliss, eller så är det kanske det mönstret du använder som inte är riktigt bra? Halsmudden behöver kanske också vara bredare än du tagit från början? Du får gärna lägga upp en bild om du vill visa.
    Tack så mycket för tipset!! JAg sydde en tröja med måtten halslinningen * 0,75 och de blev helt perfekt!!!
Svar på tråden Syjunta för gravida!