Syjunta för gravida!
hernameispekka: ingen aning faktiskt! Kanske lättare att hitta en sån tråd utanför familjeliv? Här är det väl mest barn som gäller, det ingår väl i konceptet liksom :)
Ett litet sett i storlek 68-74 till killen i magen :) Tösen kommer få ett likadant i storlek 98-104 fast med lila jersey tyg med vita moln på istället för det gröna.. Men måste säga att velour va lite svårt att sy i.. Det rullade sig som tusan och så fort man klippte i tyger så var det "flock" överallt..

någon som kanske kan hjälpa mig. Är sugen på en overlock nu. Vill gärna köpa den i sverige. Men vill inte betala hur mycket som helst då jag bara syr till mina barn och mig själv. Någon som kan rekommendera någon som kostar under 5000 som är något att ha?!
Så smart att återanvända, att jag inte tänkt på det innan, har ju 2 klänningar i gardroben jag kan göra byxor av :D
Nu ska jag med börja sy med en overlock!!! Mannen kom hem med en överraskning till mig, gissa om jag blev lycklig!!!!
Nu har jag provkört min nya overlock :) Inte så rädd för den längre, men har såå svårt att slita mig, vill bara sy hela tiden..

Kan någon har hjälpa mig med en sak??? Jag älskar reglan tröjor och syr dem gärna. MEN... halsen blir ALLTID för stor och hänger!! Varför blir den det, vad gör jag för fel??
Kan vara mudden du, jag har inte sträckt den, utan den har varit lika kång som halsringingen. Tror inte de är mönstret, är ett ottobre mönster. Ska se om jag hittar en bild.. för nu har jag kastat de 2 senaste jag sytt för jag har blivi sååå frustrerad