Jag syr och säljer en del. Men tyvärr är det så mycket billigare att köpa fabrikstillverkat att marknaden är väldigt liten. Dessutom är då vinsten minimal. Har lärt mig att vissa saker inte lönar sig att sy och sälja, där materialkostnaden är för stor och tiden du lägger ner för mycket. Jag har fått många förfrågningar om att sälja de babynest jag syr men har kommit fram till att priset för ett sådant jag gör (alla delar avtagbara och tvättbara, flera funktioner etc) skulle bli över 1000 kr för att jag ska tycka att det är värt att lägga ner den tid det tar. Då skulle ingen heller köpa, eller väldigt få i alla fall. De som finns på marknaden som folk sytt själva är en helt annan modell där de dragit in på både tid och material, och sådana vill jag inte sy då det inte är något jag själv skulle använda. Det som lönar sig är saker som går snabbt och har lite material tex mössor, dregglisar, napphållare, värmedynor, vagnklädsel... Då ska de också sticka ut ur mängden av fabrikstillverkade och se personliga ut. Vad jag menar är att om du hittar köpare och du inte lägger ner så mycket tid så kanske du kan tjäna nånting på det. Är väldigt trist att sitta timtal med något som du knappt får nånting för.