• SophiaI

Syjunta för gravida!

Defeateris skrev 2014-03-04 22:34:09 följande:

Var och handlade tyger till att sy ett babywrapp till bilbarnstolen och till lite lakan.. Ville ha fleece till insidan av filten och konstaterade att det var helt otroligt mycket billigare (runt 90% billigare) att köpa en fleecefilt på IKEA än att köpa lika mycket fleecetyg. En sån filt kommer att räcka till en babywrapp och lite till.  Passade dessutom på att köpa en extra filt och ett påslakan i samma mönster - det ska bli en extra reservfilt.. =D

Bestämde mig för ett tyg till filten och till lakan som var väldigt fint, men dels kanske lite styvt och dels ganska dyrt så bestämde mig för att köpa ett lakan på IKEA också och köra på sidan som man har mot bebisen. Dels blir det mjukare och dels mycket, mycket billigare. Köpte också ett extra lakan som jag ska dela i mindre bitar och göra spjälsängslakan av - även här var det betydligt billigare än att köpa lakansväv i tygaffären.

Ni som sytt bodys och liknande - vad har ni använt för att kanta? Just nu är planen att använda smala remsor av muddtyget - finns det en enklare lösning kanske?

Kantar med trevik mudd eller interlock. Jag har iofs en Coverpro men använde muddremsor före den också.
  • SophiaI
    Kroken skrev 2014-03-09 00:35:56 följande:

Jo jag förstår det men i ett mönster jag har på en omlottbpdy står det att det ska vara mellanlägg vid grenen där man syr bandkanten. Det känns ganska meningslöst kan jag tycka smile1.gif Men i övrigt så förstår jag att det säte vara nåt som stadgar vid tryckknapparna smile1.gif
    Jag använder bomullsband inne i bodyn där jag sätter knapparna, kan visa imorgon om du påminner mig.

Vliselin använder jag inte där jag har kantat, det är ju redan tre lager tyg där och det håller för mig i alla fall!

blog.isthisdesire.com
  • SophiaI
    SophiaI skrev 2014-03-09 00:48:56 följande:
    Jag använder bomullsband inne i bodyn där jag sätter knapparna, kan visa imorgon om du påminner mig.

Vliselin använder jag inte där jag har kantat, det är ju redan tre lager tyg där och det håller för mig i alla fall!

blog.isthisdesire.com
    Hm, fyra lager tyg menar jag ju.
  • SophiaI
    Kroken skrev 2014-03-09 10:31:11 följande:

Ja visa gärna smile1.gif Ja där det är kantat borde det ju räcka med det. Har kollat hur det är gjort på lite olika omlottbodys i affärer och fått lite idéer på hur man kan göra smile1.gif
    Så här.
  • SophiaI

Nygjord bodyklänning till Mini i magen (som beräknas komma om bara 2-3 veckor!).

• SophiaI
    Jempan85 skrev 2014-05-14 11:37:00 följande:
    Så fint! Säljer du något av det du gör?
    Säljer inget, syr för "eget bruk" och ibland till släkt och vänner :)
  • SophiaI

Har sytt lite amningskläder de senaste veckorna. Hoppas de sitter bra, svårt att prova med magen kvar :)

• SophiaI
    jmynt skrev 2014-08-20 16:56:19 följande:

Hej på er allihopa. Jag har inte varit inne i tråden på säkert ett år men nu skulle jag behöva er hjälp. Jag vill beställa såna där lappar man kann sy fast i en söm. Nån som vet vart man kan hitta såna?

3exter köper jag från.
Svar på tråden Syjunta för gravida!