Syjunta för gravida!
Var och handlade tyger till att sy ett babywrapp till bilbarnstolen och till lite lakan.. Ville ha fleece till insidan av filten och konstaterade att det var helt otroligt mycket billigare (runt 90% billigare) att köpa en fleecefilt på IKEA än att köpa lika mycket fleecetyg. En sån filt kommer att räcka till en babywrapp och lite till. Passade dessutom på att köpa en extra filt och ett påslakan i samma mönster - det ska bli en extra reservfilt.. =D
Bestämde mig för ett tyg till filten och till lakan som var väldigt fint, men dels kanske lite styvt och dels ganska dyrt så bestämde mig för att köpa ett lakan på IKEA också och köra på sidan som man har mot bebisen. Dels blir det mjukare och dels mycket, mycket billigare. Köpte också ett extra lakan som jag ska dela i mindre bitar och göra spjälsängslakan av - även här var det betydligt billigare än att köpa lakansväv i tygaffären.
Ni som sytt bodys och liknande - vad har ni använt för att kanta? Just nu är planen att använda smala remsor av muddtyget - finns det en enklare lösning kanske?