• weasley

Syjunta för gravida!

Hej alla, tänkte se om någon kan hjälpa mig med ett jobbigt tyg-problem..

Jag sitter och syr på en beställning och hade liite för lite ljusgrå fleece (köpt på Ohlssons tyger). Den finns inte i min butik (som de sa "vi har inte den färgen") och de kommer inte att få in mer. Den finns på hemsidan, men jag behöver väldigt lite (6 rutor på 10*10 cm) och 10 cm kommer gå på typ 80 kr med frakten därifrån vilket känns sådär.. Är den någon som råkar veta vilken färg jag pratar om som har en spillbit att sälja mig? Inser att det är en long-shot, men man vet aldrig! 

• weasley

Alternativt att någon kanske har vägarna förbi ett Ohlssons tyger och kan köpa 10 cm och skicka till mig? Självklart står jag för portot och allt som behövs i så fall.

• weasley

Det löste sig till slut, tack ändå Claudia gbg :)
    Letade igenom hela min tyggarderob (ja, jag har en garderob som är helt full med tyger, haha!) och läääängst in, längst bak fanns en bit som räckte precis. Helt galet Skrattande

• weasley
    Trolliss: ett tips är att rita av en body som sitter bra och använda som mönster (om du inte hittar någpt fysiskt mönster vill säga).
  • weasley

Idag satte jag mig vid symaskinen igen, denna gång blev det dock två bodys till någon annans bebis än min egen Glad

• weasley
    Mini 82 skrev 2013-02-01 20:30:15 följande:
    Vilka fina bodys weasley:) det rosa tyget med apor är underbart, var har du hittat det?
    Tack! Jag köpte det på Ottobres etsy-sida :)
  • weasley

Fick en till liten beställning (min kommande bebis blir lite försummad på kläd-fronten just nu, men ska sy liknande saker till hen också!) på ett baby-kit med en dregglis, ett par tossor och en mössa. Både dregglisen och tossorna är vändbara, så man kan välja mellan havstemat eller de gula klövrarna.

Har bara sytt större grejer tidigare så det var kul med lite småsaker faktiskt :)

• weasley

Jag köpte min skumgummi på Åhl'ens för typ 80-90 kr. Då blev det nästan hälften över till annat också.. Var billigare där än på min tygaffär, jag blev faktiskt förvånad.

• weasley

Nu har jag varit igång igen efter ett litet uppehåll (har pysslat med att måla om spjälsängen istället).

Gjorde ett litet babykitt till lillSparven - dregglisen och tossorna är vändbara med röd/orange-prickig velour på baksidan. Nästa pyssel blir att sy ett spjälsängsskydd, är inte så taggad men har skjutit upp det lite för länge nu så det är väl bara att sätta igång!

Svar på tråden Syjunta för gravida!