• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Erli
    Nimah skrev 2014-11-03 18:48:31 följande:

Vad fina saker nu gör! Jag har sytt två gravid- och amningsklänningar. En i grått och en i svart. Ritat av en gammal klänning från hm. phpZBaEgB13996.jpg

Så snyggt! Smidigt att kunna göra det själv också :)
  • Knyttet

Fina kreationer! :D är det någon av er som kan tipsa om bra mönster på omlottbodys, byxor, mössor i de minsta storlekarna?

Just nu sitter jag och syr ett spjälskydd. Bild kommer när det är klart ;)

• AMKA

Hej! Väntar mitt första barn i januari och har tänkt sticka en filt i Palma Novita att ha i barnvagnen, är det någon här som har ett tips på något fint mönster? :)

• Erli
    Knyttet skrev 2014-11-05 08:37:47 följande:

Fina kreationer! :D är det någon av er som kan tipsa om bra mönster på omlottbodys, byxor, mössor i de minsta storlekarna?

Just nu sitter jag och syr ett spjälskydd. Bild kommer när det är klart ;)

Ottobre tidningen har en del från 50/56 och uppåt. Kolla om de har äldre nummer på biblioteket att låna, annars kan de ofta beställa hem. Finns även en fb-grupp "vi sytokiga" där du kanske kan få fler tips?
  • Knyttet
    Erli skrev 2014-11-05 15:30:42 följande:
    Ottobre tidningen har en del från 50/56 och uppåt. Kolla om de har äldre nummer på biblioteket att låna, annars kan de ofta beställa hem. Finns även en fb-grupp "vi sytokiga" där du kanske kan få fler tips?
    Åh, det ska jag göra! Tack :)
  • Knyttet
    AMKA skrev 2014-11-05 09:21:25 följande:

Hej! Väntar mitt första barn i januari och har tänkt sticka en filt i Palma Novita att ha i barnvagnen, är det någon här som har ett tips på något fint mönster? :)

Drops har många fina gratismönster på sin hemsida, kanske kan du hitta något där: www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php

Kolla under fliken "Mönster" och i kategorierna "tillbehör baby & barn" och "baby"
Svar på tråden Syjunta för gravida!