Syjunta för gravida!
Åh nu blev jag nyfiken! Hur gör man en gallerfilt? Och vad använder du för garn?
Jag skulle vilja sy några heldressar till bebis (som ligger i gott förvar i magen fram till oktober...), alltså med tex kuvertringning och knappar i grenen. Har ett mönster på heldress i Meedom-boken (som egentligen är en pyjamas i "form 1", men skit samma borde inte vara så svårt att modda mönstret lite. Men har fastnat tankemässigt på hur man gör men knapparna i grenen? Är det bara att sy ihop allt utom insida av byxbenen, och fålla från byxkant till byxkant och trycka dit knappar? Eller behöver man ändra nåt mer i mönstret? Googlade lite på det och såg att folk använt sig av grenkilar, men får inte ihop det i min hjärna riktigt
Vävda tyger zickzackar jag alltid först innan tvätt, men inte med trikå.
Hur länge använder man spjälsängsskydd till spjälsängen? Vi kommer ha vagga i vårat sovrum i början och sedan skaffa spjälsäng till barnrummet. Har börjat fundera på vad för saker jag vill sy/skaffa till barnrummet och funderar på det här med spjälsängsskydd. Har man det bara när sängen är i översta läget eller även efteråt?