• weasley

Syjunta för gravida!

Grattis Hemmeline!

Idag blev det lite pyssel gjort, bebisen har sovit en hel del faktiskt.. Från att ha varit en skrikunge som aldrig vill sova till en sovbebis som är vaken normal mängd och är glad när hon väl är vaken. Man tror ju nästan det är fel på henne!
    Det blev i alla fall en body och ett gäng dregglisar:

• weasley
    Diabetikern Jojo skrev 2013-06-02 12:37:55 följande:
    Weasley - Har du bara muddtyg i halsringningen på din body eller har du tryckknappar någonstans med? Jag har också gjort vissa av mina med olika tyg på ärmarna och bodyn men dina är så fina när ärmarna går ända in till halsen!

Det är bara mudd, jag tycker det funkar får vår bebis är inte så kinkig med att dra över huvudet.. Men man kan ju sätta knappar i ena axeln eller så :)
    Jag gillar också den här modellen, den kallas för raglan (raglanärm), sitter superbra faktiskt. Gör nästan bara sånna numera, det är bra rörelsefrihet i dem. 
  • weasley

Ampellilja skrev 2013-06-03 14:41:45 följande:
    vad har du köpt knäppet till napphållaren någon stans?

Köpte just de där på Ohlssons tyger, mest för att jag ville sy NUNUNU och inte vänta på en beställning.. Det är sånna man kan göra hänglsen till barn av. Men annars rekomenderar jag att söka på etsy eller ebay om man vågar handla utomlands :)
  • weasley

Fick ett par minuter över och sydde på muddar på de här harembyxorna, storlek 68 så är ett tag tills ungen kan ha dem.. Hon drar oftast 56 på byxor fortfarande fast hon är tre månader imorgon.. Lillrumpan.

• weasley
    Cherub skrev 2013-06-05 18:34:17 följande:
    Weasley, vilka jättefina byxor, och superfina färger! Har du klippt till dem på fri hand eller använder du mönster?

Jag har kört på ett mönster från senaste Ottobre :)
  • weasley

Acko ch ve, nu har jag råkat beställa tyg.. Stackars stackars mig Cool 
    (tack skatteåterbäringen). Blev lite smått och gott från jofotex, sen har jag också förhandsbokat ett par jättefina tyger från Delatezz som ska dyka upp här i mitten på månaden!

• weasley

Jättefina elinsc! Vi får utbyta erfarenheter när jag flyttat ner, skulle vilja veta hur du gör den där fina öppningen på bodyn!

• weasley

Vill bara varna lite för tyg.se, ser att ni beställer där.. Är jättemånga som haft problem med dem, däribland jag själv. Tog över 2 månader att få grejerna första gången, 6 veckor andra och de svarar typ inte på mail eller i telefon oftast. Men ja, fick sakerna till slut, så har man tid att vänta och har ork med obefintlig kundservice så.
    Man kan läsa lite kundkommentarer på deras facebook: https://www.facebook.com/tyg.se?fref=ts 

• weasley

Om det blir krångel så kommer det till slut lösa sig, är vissa som haft tur och det flutit på smidigt med.. Men ja, man får vara beredd på krångel, dock verkar alla till slut få grejerna (eller efter tjat pengar tillbaka) men det kan ta ett tag.

Svar på tråden Syjunta för gravida!