Hcg stegring via blodprov
Vilken resa du gjort!
Jag har haft två X med och opererat bort bägge äggledarna. Har en son född 2005 så vi fick oxå betala vår IVF själva. Köpte ett 3-pack på Carlanderska i Gbg, men hade sådan tur så vi lyckades på första försöket.
Vid mitt första X så blev jag oxå hemskickad med diagnosen pågående missfall. Hade aldrig haft missfall och trodde de hemska smärtorna var något man var tvungen att genomlida, tills äggledaren brast och jag svimmade och spydde så mannen fick ringa ambulans. Efter op. på Sahlgrenska visade det sig att jag hade haft över tre liter blod i magen, en fruktansvärd upplevelse.
Trots vår historia så fick jag mer eller mindre tjata mig till kontroller när jag nästa gång blev gravid. Hade blödningar och molvärk så jag förstod med en gång att det inte var normalt.
Läkaren sa att det var "såååååå ovanligt" med X och sannolikheten att jag skulle drabbats igen var minimal. Blev diagnostiserad ett pågående missfall igen. Dom tog dock blodprov för hcg-mätning och när det inte steg som det skulle fick jag komma in igen. Denna gången fick jag träffa en läkare som tog min oro på allvar och gjorde ett ytterligare vul. Han httade utomkvedset med en gång. Op igen.
Jag förstår att du är nervös, och jag förstår inte heller varför du skulle behöva vänta till vecka 6 för kontroll vid nästa graviditet. Hcg borde ju kunna mätas iaf, även om inget syns vid vul.
Kram till dig TS och hoppas ni får ert efterlängtade syskon snart!