Nyligen fått PCO
Hej!
Jag är ny på denna sidan men känner att jag måste få skriva av mig lite nu. Lite kort bakgrund: I slutet av oktober tog jag ur min p-stav eftersom vi vill försöka bli gravida, min barnlängtan blir bara större och större för var dag som går. Sen dess har jag haft mens två gånger och bestämde mig för att ta kontakt med min barnmorska igen och var där för två veckor sedan. Hon gjorde vaginalt ultraljud och jag fick även lämna blodprov. Hon sa att hon inte kunde ge mig något som kunde kicka igång ägglossning utan att jag i så fall får kontakta en fertilitetsutredande klinik. Jag hittade kvinnokliniken här i Göteborg, där sa dom att jag får kontakta deras gynekolog och eventuellt få pergotime utskrivet. Naturligtvis har dom semester fram till 8:e augusti...
Nu har jag fått provsvaren där blodproverna visar en obalans mellan manliga och kvinnliga hormoner som gör att ÄL rubbas. Vid vaginalt ultraljud har hon sett ovarier med folliklar. Diagnos: E282, Polycystiska ovarier (PCO).
Det jag vill komma till är, hur har det gått för er med pergotime? Hur fungerar det? Jag vet inte så mycket varken om livet med PCO eller pergotime...