• ellysmamma

Avfärga hår som inte är färgat?

Hej!

Jag tänkte färga håret. Jag är mörkhårig (svarthårig) inte svart svart..men mörkbrun..vädligt mörkbrun. Jag har väldigt starka hårstrån och deär väldigt tjocka..så jag vet att mitt hår pallar flera färgningar då jag gjort det en mijon gånger.

Men jag behöver lite råd. Jag fick rådet av min svärmor som också är mörkhårig(men hon är svensk och har tunnare hår) att jag borde avfärga håret fört (på ofärgat hår?) och sn slinga det i en ganska ljus färg, för att sedan färga det liiite mörkare..ljusbrunt ungefär---..

tror ni det funkar? Jag har avfärgat håret förr det funkaderätt bra men då hade jag redan färgat håret och färgade bara av håret..

någon som gjort det jag ska göra? 

Sen vet jag att många kommer att skriva att jag borde gå till frisören och avf'rga för de vet bäst osv...men det kostar ca 2000 för mig att färga håret hos en frisör och sådana pengar har jag inte.  

• Svar på tråden Avfärga hår som inte är färgat?
  • Snabeldrake

En avfärgning tar även bort pigment som du har naturligt i håret. Det tar bort både färgning och din naturliga färg. Resultatet blir i stort sett alltid orange då det är den färgen håret har utan någon naturlig färg, som blond eller brun m.m.
    Har jag lärt mig av min frisör, då jag fick panik efter min avfärgning.

Öh men en avfärgning sen en blond toning + bleka slingor och silvershampoo om det behövs? Kanske? Jag vet inte men det lät logiskt Skrattande

• Snabeldrake

Då jag gjorde detta på mig själv var när jag hade mörkbrunt i håret. Men ville bli blond igen. Och det gick faktiskt bra.

• ellysmamma

Nja..,asså jag vill inte bli blond, utan mer ljusbrunhårig med kanske lite mörkblonda slingor :D jag hade det förut, men det gjorde jag hos frisören väldigt dyrt..och då såg jag att hon gjorde på detta vis jag beskrev..men det tog såklart typ 4 timmr att ávfärga håret :)

• Snabeldrake

Hmm ja men om du byter ut den blonda toningen/färgen emot en brun och sen lite bruna slingor istället för blekta? Då borde det ju bli samma sak, kanske? Haha jag är osäker. Har bara gjort mig blond från riktigt mörk inte ljusare mörk Skrattande

• ellysmamma

hahah ok..jag får väl testa mig fram helt enkelt, tack för att du tog din tid att svara :)

Svar på tråden Avfärga hår som inte är färgat?