• augusti83

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej!

Vi ska få första infon efter sommaren och hoppas att det sedan inte tar alltför lång tid innan vi får komma igång.
    Man är lite nervös och trots att jag försöker vara positiv kan jag inte låta bli att fundera på vad vi ska göra om detta inte lyckas

• augusti83

Hej!
    Lägger in mig i listan

Startgroparna: 
    - Bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september
    - Ylviz: väntar på start 
    - Augusti83: Ska bli kallad för information efter semestrarna är slut.

Sprayare

Sprutare:
    - PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur

Äggplockning

ET/FET

Ruvare

Gravida

• augusti83

Idag kom kallelsen för informationsträffen :) Jag ska dit 19/9. skönt att ha ett datum för starten iallafall

Startgroparna: 
    - Bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september
    - Ylviz: väntar på start 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfem: väntar på start

Sprayare
    - ljusgläntan3030:
    IVF 1 spraystart 11/8

Sprutare:
    - PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur

Äggplockning

ET/FET

Ruvare

Gravida

• augusti83

Jag tycker att det är en bra idé  att lägga in lite mer i listan. Tycker man att det är för privat kan man ju låta bli. Och man behöver kanske inte detaljera allt man gått igenom, för vissa kan det bli mycket. Men kanske hur lång tid man försökt och om man vet en anledning att det inte lyckats hittills.

Igelkott. ja kopiera den senaste och skiv in dig!

Vad roligt att flera av er är igång med spray eller sprutor. Berätta hur det går för er. Själv har jag ju inte varit med om detta tidigare och vill gärna höra era erfarenheter om hur det känns och hur det går.

Lycka till!

• augusti83
    Stora fröken skrev 2011-08-23 13:13:07 följande:
    Hej allihopa!
    Jag blev tipsad om denna tråd av Augusti83, och hoppas att det är lungt att jag hänger på.
    Jag ska också göra ivf nu i höst och Augusti83.. jag fick också tid för informationsmöte den 19 september.
    Ska bli jättespännande!!
    Välkommen. Vad kul då kanske vi möts där. Det blir spännande att följas åt.

Turitella: Grattis!!

Carolina1: Hoppas att du blir bättre. Kram!
  • augusti83
    Nu snart så skrev 2011-08-23 18:09:01 följande:
    Hej, Tänkte höra om jag kan hoppa in här jag också? Väntar just nu på spraystart och har fått mycket stöd redan bara av att läsa den här tråden. Lycka till allihop!
    Givetvis är du välkommen!
    Skriv gärna in dig i listan.

Detsamma gäller andra "nya" i tråden. Det är jättekul om ni skriver in er så att vi får vara med och följa hur det går för er
  • augusti83

Är chockad och skäms nästan för att skriva här det men ifredags gjorde jag ett positivt gravtest :)
    Jag har ju extremt oregelbunden menscykel (40-150 dagar). Och inte ägglossning alla av dessa gånger så efter dessa år av försök trodde jag verkligen inte att vi skulle ha någon möjlighet utan IVF men nu gick det alltså ändå :)

Jag håller alla tummar för att det ska gå bra för er alla. Lycka till!

• augusti83

Tack för gratulationerna.
    Jag följer er lider med er som har det tungt och håller alla mina tummar för att det ska gå vägen för er alla.
    Jag lyckades inte kopiera listan tyvärr. Någon kan väl plocka bort mig. Jag väntar ju inte längre eftersom jag plussat :) även om det  ju inte var tack vare IVF

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011