• ljusgläntan3030

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej på er.. Var på ivf samtal i våras och vi ska starta med långa metoden nu i augusti. Jättenervös för att det inte ska fungera och för att bli överstimulerad. Samtidigt så förväntansfull att kanske äntligen bli gravid. Vi har försökt bli gravida i två år...

Hoppas vi alla nu får detta att lyckas!!

• ljusgläntan3030

Igelkott - ja nu är det vår allas tur här att lyckas!! :)

Imorgon ska jag hämta ut medicinerna... Känns att det närmar sig då.

• ljusgläntan3030

Belleella - vi är nästan i samma sits och det är första gången för oss också. Får verkligen hoppas det funkar för oss alla här.

Jag ska också börja spraya slutet av augusti.

• ljusgläntan3030

Justan - förstår verkligen vad du menar med att tankarna går åt alla håll men jag försöker fokusera på denna behandling nu och tar konsekvenserna efteråt... Men ibland lättare sagt än gjort.

Jag har nu sprayen hemma väntandes på att få börja. Har ni plockat ut all medicin från apoteket eller tar ni ut det eftersom?

• ljusgläntan3030

Justan - börjar spraya i slutet av augusti men inte fått datum på äp ännu.. Dudå??

Bullen79 - välkommen hit! låter som ni haft det kämpigt.. Hoppas att det kommer att gå bättre i höst!!

• ljusgläntan3030

Bubblan79 - ojdå skrev fel ;) hur kom det sig att du blev överstimulerad tror du? Började du med för hög dos?

Justan - håller med dig...

• ljusgläntan3030

Bubblan79 - usch vad hemskt, vad olika det verkar vara, en del får inga biverkningar medans som du inte tål det alls.
    Men då kör du spruta istället för spray numera?

Välkommen kjameme!

• ljusgläntan3030

Lindis1974- välkommen hit!

Och till alla andra som kommit hit.. Nu i höst hoppas vi på att det är vår tur att lyckas!

• ljusgläntan3030

Niotillfem - får ni välja om ni vill köra lång eller kort behandling? Här är det standard lång kur nämligen, inget vi fick välja emellan,

Fjärilsviol - har du tänkt ta ledigt när det är dags för ÄP? Jag läste här på fl nånstans att det var ok att sjukskriva sig då men det kanske inte stämmer...

Håller med dig om att tankarna är mest om behandlingen. Jag funderar på om man ska berätta det för nån annan på jobbet med...

• ljusgläntan3030

Ska vi göra nån lista här för att ha koll var alla är i behandlingen?
    vi börjar bli några stycken här... Flört

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011