• pco

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Colourful skrev 2011-07-16 17:06:39 följande:
    Idag skulle jag hämta ut min medicin...men när jag visar leg så säger de att jag inte är ansluten och att det då inte ligger några recept på mig. Ingen har sagt något om att man måste vara ansluten, jag har inte fått några mediciner skickade förut ju! Vad gör jag nu då?! Sahlgrenska är ju stängt, så jag kan ju inte få något recept och jag ska börja spraya om drygt två veckor!
    vaddå ansluten? har inte det tidigare, men jag har vart i nästan samma situation som dig tidigare då det inte heller fanns något recept på mig o sahlgrenska va då oxå stängt.  J ag gick till gyn o berättade allt o d kollade min journal och sätta då in recept på mig, så gå till din gynmottagning så löser det sig nog :)

btw..får jag hoppa in här? Jag har 1 försök bakom mig med misslyckande ET och FET. Nu e vi inne i karusellen igen o ska göra ICSI nr 2, jag är på spraydag 4 idag. Jag har som namnet följer PCO och min sambo har nedsatta spermiekvalité. Vi har även 3 misslyckade pregoförsök bakom oss.
  • pco
    babylängtan01 skrev 2011-07-23 16:49:47 följande:
    Klart du får hoppa in här med oss övriga!Då har du och din sambo gått igenom mycket med andra ord.Håller tummarna för att ni ska lyckas denna gångGlad
    Tack! Ja, vi har verkligen gått igenom mkt, o känner att snart ger jag upp, men det ska man ju absolut inte göra men det tar väldigt hårt psykiskt på mig, blir så deprimerad! Ändå så hoppas man inför nästa gång ändå :)

vad är prolaktin för något? jaa jag hoppas verkligen för din/eran skull att värderna har blivigt bra nu så ni äntligen får komma igång :) 
  • pco
    babylängtan01 skrev 2011-07-26 20:34:06 följande:
    Förstår dig till hundra procent.Jag känner likadant med allt vi gått igenom.Varit en lång resa hittills och ännu är den inte slut.Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå vägen för oss alla här!Vi får vara starka,kämpa vidare!!!

Prolaktin är ett hormon som utsöndras i hjärnan,hypofysen.Det är nödvändigt för b.la mjölkproduktionen i brösten för ammande kvinnor.Mitt ligger lite högt och är det på tok för högt kan man i värsta fall bli infertil.Äter nu medicin för att dra ner mina värden och har gjort det ett bra tag.Mår inget vidare av medicinen och nu ska jag lämna nya prover igen nästa vecka.Hoppas så innerligt att dem är helt återställda så vi kan köra igång med ivf.Är dem inte bra lär det dröja flera månader till ivf blir aktuellt för oss.Så jag börjar bli nervös nu,så mkt som står på spel känns det som...   
    ja vi här inne ska verkligen kämpa! Och det känns tryggt tycker jag att man har någon som man kan prata med som går igenom samma sak. Även om jag kan prata med min syster som lyssnar o allt, men ändå jag vet ju att hon ändå inte riktigt förstår i och med att hon inte gått igenom detta själv.

okej då förstår jag, men nu jäklar ska dina värden bli bra!! :) Håller tummar o tår! 
  • pco

Någon som har provat zonterapi elr akupunktur inför ivf? Lyckats?

• pco
    ljusgläntan3030 skrev 2011-08-02 22:08:07 följande:
    Ska vi göra nån lista här för att ha koll var alla är i behandlingen?
    vi börjar bli några stycken här... Flört
    ja det tycker jag e super bra :) så vi ser hur alla ligger till för det är ju alltid skojj :)
  • pco

Skulle vi göra en lista så vi ser hur alla ligger till? jag kan börja så kan väl alla fylla i sig själv vart man ligger i behandlingen :) ?

Startgroparna:

Sprayare

Sprutare:
    PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur

Äggplockning

ET/FET

Ruvare

Gravida:  

• pco

bubblan: Härligt o höra att du e på banan snart igen :)  men det behövs lite uppehåll emellan åt för att det psykiska ska hinna ikapp en ibland. Nu e vi båda snart där igen :) och nu jäklar ska vi lyckas :)

• pco
    bubblan79 skrev 2011-08-08 12:11:13 följande:
    ja ärligt talat!!! är det inte vår tur snart så säg...
    ja verkligen!!! Nu har vi kämpat länge nog!!!
  • pco
    ljusgläntan3030 skrev 2011-08-08 12:52:23 följande:
    På torsdag börjar de.. Då ska jag börja spraya!!
    härligt :) då e du snart igång du med :)
    bubblan79 skrev 2011-08-08 19:42:49 följande:
    hejja hejja!!!!

idag satt jag och drömde om min framtida barnvagn som jag ska köpa.. min drömvagn!! det har jag inte gjort sen i mars så nu börjar man känna att man längtar till nästa omgång
    det e skönt att man kan sitta o drömma så ibland :) ja, snart e du med igång, korta metoden antar jag?

Ni andra tjejer får gärna också skriva in er i listan så vi lättare kan följas åt och hålla tummarna för varandra!

• pco

Hej tjejer! Äntligen går det frammåt här :) äp på tosdag :) wohow!

Startgroparna: -
    - fef: 
    behandling/ väntar på start
    - Bubblan79:
     väntar på sprutstart mitten av september -
    - Ylviz:
     väntar på start - 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfem
    väntar på start 
    - Frida 1980: väntar på start

Sprayare
    - ljusgläntan3030:
     IVF 1 spraystart 11/8
    - kjameme: IVF 1 Spraystart 27/7

Sprutare

Lillamillan:
     ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), Sprutstart Menopur 10/8 - 
    Justan: IVF nr1 sprutstart 5/8-Puregon  

Äggplockning
    - Carolina1: ÄP onsdag 17/8 (första IVF-försöket)  
    -Susmar: 
     IVF1  ÄP onsdag 17/8 
    -PCO : ICSI nr 2 ÄP 18/8

ET/FET

Ruvare

Gravida

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011