• Belleella

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej på er! Jag går oxå gärna med här om det är oki? Min man och jag är på vårat första försök, efter att ha försköt själva i 3 år. Jag kommer börja med hormonbehandling i slutet av augusti , hämtade medicinerna för ca två veckor sedan. Och har planerat ägguttag vecka 39 på shalgrenska

• Belleella

Spännande! Kollade igemon biverkningarna man kan få ifrån sprayen. Hoppas på ökad huvudbehåring och lite viktminskning, hehe ;). Nä men kul att vi är på samma plan :) Ska bli spännande att få följa alla. Håller nu tummarna för oss alla!

• Belleella

Hej igen allihopa! Fick min mens alldeles nyss, så nu börjar jag min nedräkning. Men är det någon som vet om man räknar idag som dag ett, eller är imorgon som dag ett är? Hoppas ni förstår vad jag menar.

• Belleella

Känns verligen skönt att det finns flera som går igenom samma sak som en själv. Tacka gud? för internet, hehe. Blir lätt att man känner sig lite ensam annars. Visst man har ju sina vänner, men igen av dom har eller går igenom ivf, så det är inte samma, blir mest att det är en själv som får sitta och svara på frågor, i stället för att få prata av sig. Hoppad att allt kommer att gå bra för dig, vet inte om jag kanske oxå gör det v 38 som dig i stället för v 39 som planerat, för idag och mensen, en vecka tidigare än planerat. Ska ringa på måndag till ivf avd.

• Belleella

Blev lite konstigt här ni men sista inlägget var svar till babylängtan01 :)

• Belleella

Känner mig lite okunnig här, men vad är FET och BIM?

• Belleella

Aha då är jag med pä noterna :)

• Belleella

Kan inte sova, för mycket tankar i hövvet, plus att vovven är dålig i magen, har varit på g att somna flera gånger, men då har det visst varit dax att gå ut igen. Hade varit bättre om de va en blöja eller två som skulle byras ;) Ljuslängktan3030, jag har själv berättat för mina chefer och för några av mina kollegor. Och de känndes faktiskt bra att få tala om det. För som sagt vissa dagar är man ju mer tankspridd än andra, o ch då tycker i alla fall jag att de är skönt att dom vet.

• Belleella

Hej på er! 

Har inte haft tillgång till någon datan på ett tag här, märker att jag har missat en massa juu :(...
    Men ska allt försöka komma igång här igen.
    Håller på att spraya just nu, började den 18 augusti, jag vet inte om jag känner av den sa jätte mycket, förutom att jag har fått det svårt att sova gott om nätterna, och humöret är väl som de är, hehe.. 
    Ska till ivf den 12:e sep för då börjar jag med spruta.

Har lite ångest över en sak, försökte ringa till ivf idag för att fråga, men kom inte fram, men de kanske finns någon här som kan hjälpa mig att få svar..
    - Vid äp, plockas de ägg ifrån båda sidorna? När jag har gjort uljtaljuden så har läkarna bara hittat en av mina äggstockar, jag har två men den ena ligger ganska långt bak så det har varit tvårt att se hur den ser ut. Och vid nästa ägglossning så har jag egentligen ägglossning på den sidan som inte syns,  blir de blåsor på båda sidorna, eller inte?! Orolig! :(  

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011