• bubblan79

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Colourful skrev 2011-07-16 17:06:39 följande:
    Idag skulle jag hämta ut min medicin...men när jag visar leg så säger de att jag inte är ansluten och att det då inte ligger några recept på mig. Ingen har sagt något om att man måste vara ansluten, jag har inte fått några mediciner skickade förut ju! Vad gör jag nu då?! Sahlgrenska är ju stängt, så jag kan ju inte få något recept och jag ska börja spraya om drygt två veckor!
    aldrig hört talas om att man ska vara ansluten.. ansluten till vad?

jag har bara gått till närmaste apotek och beställt hem det som legat på recept, aldrig vart nåt snack om någon anslutning innan
    (¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79

Hej tjejer! Jag hänger gärna med här inne. Jag och min man har tagit en paus i ivf-svängen men det börjar nu dra ihop sig till 3e och sista omgången.
    Vi skulle kört igång med ivf3 nu augusti men vi ändrade till september innan sommaren och nu under sommaren har vi ändrat till ytterligare en månad senare så i oktober kör vi igång.
    det har vart en riktigt tuff tid för oss rent psykiskt och sista FET vi gjorde så gick musten ur oss och vi har nu tagit en paus sen i mars då vi kände att vi inte orkar mer utan vill ägna oss åt varandra och ha en skön sommar utan att behöva tänka och stressa över ivf och allt vad det betyder....

är ni alla nya inom ivf?

• bubblan79
    ljusgläntan3030 skrev 2011-07-26 23:24:25 följande:
    Justan - börjar spraya i slutet av augusti men inte fått datum på äp ännu.. Dudå??

Bullen79 - välkommen hit! låter som ni haft det kämpigt.. Hoppas att det kommer att gå bättre i höst!!
    haha nej inte bullen utan bubblan :P

tack så mycket! Ja det har vart ganska kämpigt med överstimulerade äggstockar, misslyckade ruvningar, embryon som inte klarat frysen och allmänt ganska dåliga resultat , viktuppgång och sjukdomar så vi har tagit oss en paus men nu börjar vi känna oss redo för ivf 3 och det känns bra.
  • bubblan79
    ljusgläntan3030 skrev 2011-07-27 21:56:24 följande:
    Bubblan79 - ojdå skrev fel ;) hur kom det sig att du blev överstimulerad tror du? Började du med för hög dos?

Justan - håller med dig...
    ja jag hade 112.5 enheter av gonal-f vilket var alldeles för hög dos för mig... tog sprutorna i i 4 dagar och sen in på VUL då det upptäcktes att jag hade jättemånga, fick minska dosen lite och spruta 2 dagar till sen ta äggmognadssprutan... hela den första omgången var bara hemsk från början till slut då jag upptäckte att jag var överkänslig mot sprejen och låg i "magsjuka" from hell!!! i en vecka innan jag ringde in och dom sa att jag skulle minska dosen direkt

andra gången sprutade jag oxå bara 6 dagar men med lägre dos och fick då bara 5 ägg men det var fina ägg .. jag körde då utan sprej och med en extra spruta istället
  • bubblan79
    ljusgläntan3030 skrev 2011-07-28 21:54:49 följande:
    Bubblan79 - usch vad hemskt, vad olika det verkar vara, en del får inga biverkningar medans som du inte tål det alls.
    Men då kör du spruta istället för spray numera?

Välkommen kjameme!
    ja tänk va olika det kan vara.. man förstår ju verkligen att läkarna har svåra val att göra i sånna här viktiga behandlingar.. här kan det ju gå precis hur som helst.

ja jag kör numera korta metoden och  får en extra spruta istället för sprejen och jag börjar spruta  med den när jag sprutat med gonal-f i 4 dagar
  • bubblan79
    Belleella skrev 2011-07-29 17:58:35 följande:
    Hej igen allihopa! Fick min mens alldeles nyss, så nu börjar jag min nedräkning. Men är det någon som vet om man räknar idag som dag ett, eller är imorgon som dag ett är? Hoppas ni förstår vad jag menar.
    den dagen man får mensen räknas som dag 1
  • bubblan79

hej självklart är du välkommen.. kul att ni lyckades efter 5 år.. hur gick er förra ivf.. fick ni många insättningar, eller till frysen?

• bubblan79
    Startgroparna:
    bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september

Sprayare

Sprutare:
    PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur

Äggplockning

ET/FET

Ruvare

Gravida:
  • bubblan79
    pco skrev 2011-08-07 21:53:48 följande:
    bubblan: Härligt o höra att du e på banan snart igen :)  men det behövs lite uppehåll emellan åt för att det psykiska ska hinna ikapp en ibland. Nu e vi båda snart där igen :) och nu jäklar ska vi lyckas :)
    ja ärligt talat!!! är det inte vår tur snart så säg...
  • bubblan79

hejja hejja!!!!

idag satt jag och drömde om min framtida barnvagn som jag ska köpa.. min drömvagn!! det har jag inte gjort sen i mars så nu börjar man känna att man längtar till nästa omgång

• bubblan79
    pco skrev 2011-08-08 22:00:38 följande:
    härligt :) då e du snart igång du med :)
    bubblan79 skrev 2011-08-08 19:42:49 följande:
    hejja hejja!!!!

idag satt jag och drömde om min framtida barnvagn som jag ska köpa.. min drömvagn!! det har jag inte gjort sen i mars så nu börjar man känna att man längtar till nästa omgång
    det e skönt att man kan sitta o drömma så ibland :) ja, snart e du med igång, korta metoden antar jag?

Ni andra tjejer får gärna också skriva in er i listan så vi lättare kan följas åt och hålla tummarna för varandra!
    japp korta metoden tack och lov...börjar väl i mitten på september så det blir äp i början på oktober
  • bubblan79
    Ylviz skrev 2011-08-10 09:36:40 följande:
    Vi börjar bli några stycken som ska starta i höst! Ska bli trevligt att följas åt, tror det är superbra med lite pep och prat med andra som verkligen vet vad det handlar om...

Jag skulle tycka det var intressant att lägga till några till grejer på våran lista, Tex varför vi gör ivf,  hur länge vi har försökt på listan och om vi har gjort någon annan behandling tidigare. Vad tycker ni andra, blir det för svårläst? Kanske tom ålder och plats för ivf eller blir det för privat då? Vad tycker ni?

Ex:

Startgroparna:
    - Ylviz 31 (RMC linköping): Endometrios, försökt 1,5 år, ingen tidigare behandling - väntar på start.
    det är ju sjlvklart valfritt men för egen del tycker jag det blir alldeles för mycket att skriva om man ska skriva allt man gjort de senaste åren
  • bubblan79

japp då har vi fått starttid ... nästa mens kör jag igång, mens 18 september och börjar spruta 19e september.. äp v 39

känns härligt att få komma igång igen...

• bubblan79

uppdaterar mig lite

I startgroparna 

- fef: behandling/ väntar på start
    -Bubblan79:
    väntar på sprutstart 19/9
    - Ylviz: väntar på start 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9
    - niotillfem
    :
    väntar på start
    - Frida 1980: väntar på start
    - ekke: väntar på start runt den 26/8, korta metoden. äp v 36
    -bubbel: Ska på IVF info 5/9
    -Kärlekens gåva:
    Väntar på spraystart... långa metoden.
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9

Sprayare

- ljusgläntan3030:
    IVF 1 spraystart 11/8  
    - Picasso: IVF 1, spraystart (synarela) 8/8 

Sprutare
    :

- kjameme: IVF nr 1 sprutstart Gonal-f 17/8 
    -mbo:
    IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon)
    -Colourful: Sprutstart 18/8

Äggplockning:

ET/FET
    :   

Ruvare
    :

-Lindis
    1974 1ET 2 FET TD 3/9
    -Benved: TD- 31/8 -
    -Justan:
    TD- 8/9
    -PCO: ICSI nr2 TD-4/9
    -Susmar: IVF/ICSI nr 1 TD 4/9
    -Carolina1: IVF1, TD
    -Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), TD 9/9  
    -Dealiy
    TD 1/9

Gravida

• bubblan79
    Lindis1974 skrev 2011-08-28 11:34:53 följande:
    Ja fast det kan lika gärna vara PMS...
    BIM i dag. Går på toa tre gånger i minuten typ ;)
    usch fy va nervöst.. jag har aldrig klarat mig till td när jag gjort ivf utan alltid börjat blöda tidigare..
    håller tummarna att det finns nåt litet liv där inne
  • bubblan79

vi beslöt att skjuta upp ivf en månad till så vi drar igång i mitten på oktober

• bubblan79
    I startgroparna  
    Carolina1: väntar på att få göra ET
    - fef: behandling/ väntar på start 
    - Bubblan79:
     väntar på sprutstart 17/10
    - Ylviz: väntar på start  
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfem
    väntar på start 
    - Frida 1980: väntar på start 
    - bubbel: Ska på IVF info 5/9 
    - Kärlekens gåva: 
    Väntar på spraystart... långa metoden. 
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9 
    - Nu snart så: väntar på spraystart ca 3/9

Sprayare 

- Picasso: IVF 1, spraystart (synarela) 8/8 

Sprutare
    :

-Dahlia82: IVF 1, sprutstart Gonal-f 18/8
    - kjameme: IVF nr 1 sprutstart Gonal-f 17/8  
    - mbo:
     IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon) 
    - Colourful: Sprutstart 18/8 
    - ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8, sprutstart 24/8
    - ekke: sprutstart 28/8, korta metoden. äp v 36 

Äggplockning:

ET/FET:

Ruvare
    :

- Lindis 
    1974 1ET 2 FET TD 3/9 
    - Benved: TD- 31/8 
    - Justan:
     TD- 8/9 
    - PCO: ICSI nr2 TD-4/9 
    Susmar: IVF/ICSI nr 1 TD 4/9 
    - Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), TD 9/9   
    - Dealiy 
    TD 1/9 
    MissCat TD 11/9

Gravida
    -Turitella: IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
  • bubblan79
    Ellisizza skrev 2011-09-02 11:48:39 följande:
    För mig gick det inte alls bra på vul idag (sprutdag 7). Är så ledsen

Det fanns bara EN blåsa (17mm) på ena äggstocken och EN av någorlunda storlek på den andra (11 mm). På den fanns även tre mindre blåsor. Hon sa att det var fem totalt men hon mätte bara två och jag såg att de tre andra var jättesmå..

Ska höja dosen till 225 från 150 (puregon) och fortsätta spruta till och med söndag. På måndag är det vul igen och då tas beslut om vi får avbryta eller ej. Det måste finnas minst tre blåsor för ÅP och hon sa att oavsett hur vi gjorde nu skulle jag aldrig få ut mer än fem för det fanns inga fler.

Ställer in mig på att det inte blir något av detta försöket. Jag tror inte det blir ÄP och om det nu blir det, hur stor chans kan det vara med så få blåsor?

Känns så surt för av enkeldos pergo fick jag tre jämnstora blåsor och när hon räknade efter äl förra månaden såg hon 8 små blåsor på ena och 5 på andra. Men nu fanns det knappt nått
    för att trösta dig lite så kan jag säga att för mig blev det mycket bättre kvalitet på äggen när jag bara fick 5 än när jag fick 16 så misströsta inte..
    utav 16 fick jag bara ett fyrcelligt och två som inte var så bra som dog i frysen men när jag fick 5 så fick jag 2 stycken toppembryon
  • bubblan79
    Snäckan skrev 2011-09-08 09:04:48 följande:
    Kunde inte vänta på min sambo utan gjorde testet nyss, det blev klart negativt... Känner mig alldeles tom just nu, känner konstigt nog inte ens för att gråta (jag har väldigt lätt för tårar). Och  nu är dags att gå till jobbet och le mot alla kunder hela dagen. Sen ska man berätta för dem som vet att man försökt...önskar nästan man inte hade berättat för någon.. Ha en bra dag alla!
    usch.. kraaaaaaaaaaaaaaam
    vet hur det känns men måste säga att man får jättebra stöd av de man känner när man misslyckats och man får mycket tid att prata om det och bearbeta det.. så känner jag iaf.. man får ur sig det istället för att gå ensam med alla dessa känslor som kommer att komma, jag brukar oxå känna mig tom i början men sorgen kommer efter ett litet tag
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011