• Lindis1974

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej

Får man vara med här?
    Vi gjorde första IVF i oktober förra året. Det tog sig direkt men vi var tyvärr tvunga att avbryta i v 17 då fostret bar på kromosomavikelser. Det var extremt jobbigt men i mars gjort vi första FET som inte luckadess. Sen skulle vi göra ett nytt FET i maj men det gick inte alls. Slemhinnan ville inte växa och vi bestämde oss för att ta sommaruppehåll.
    Dags igen nu i höst 4 frysiar kvar. Känns både bra och lite jobbigt. Mår skit av mediciner men det kommer ju något gott av det. Till slut :) 

Har en äggledare bara efter ett utomkved i juni förra året är 36 år. Lite strul med ägglossning. Därav IVF.

• Lindis1974
    FruZäll skrev 2011-07-31 18:19:28 följande:
    jo jag har oxå hört det, men tror som sagt på vad min barnmorska säger., vi får se vad dom beslutar sig för i göteborg.
    Hej

Nyfiken på hur dem gör i stället? Aldrig hört talas om att man inte behöver ta sprutor innan äggplock.
    En del spryar däremot inte, kanske var det hon menade?
    :) 
  • Lindis1974
    FruZäll skrev 2011-07-31 18:20:36 följande:
    jag har oxå bara en äggledare, tog bort min i februari i år, det var en kronisk infektion i den, helt sluten.
    Min var sluten oxå och därav utomkvedet,
    Men det visste jag ju inte om..

• Lindis1974
    FruZäll skrev 2011-07-31 18:28:22 följande:
    ingen aning. hon sa att med dessa sprutor så kan de släppa väldigt många ägg, därför så ger man inte dom ,
    men vad vet jag... jag har ingen aning faktiskt.
    Får ta det med min läkare, ska in på vul så fort min mens behagar att komma. 
    Ja kolla med din läkaren.
    Sprutor tas ju för att överhuvudtaget få fram en massa ägg så att det finns något att plocka.
    För min del gick det superbra med sprutorna. Hade inte äns biverkningar.
    Mådde mycket sämre av den hormonen som togs när vi skulle sätta in en frysis. Det var inte sprutor däremot men då hade vi ju redan befruktade ägg :) 
  • Lindis1974

Börjar jobba i morgon. RPC öppnar på
    Måndag igen. Hoppas då får sätta i gång på en gång och göra FET. Såg just en liten bebismage på grannen. Nummer tre. Känns overkligt att folk verkligen kan bli gravida ;)

• Lindis1974

Inte heller sprayat. Fick inga biverkningar av sprutor.

• Lindis1974

Då lägger jag till mig som ruvare då. Fick tillbaka ett fint 6-celligt ägg i dag. TD 3 september.. Långt kvar:)
    Startgroparna: -
    - fef: 
    behandling/ väntar på start
    - Bubblan79:
     väntar på sprutstart mitten av september -
    - Ylviz:
     väntar på start - 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfem
    väntar på start 
    - Frida 1980: väntar på start
    - ekke: väntar på start runt den 26/8, korta metoden. äp v 36
    -bubbel: Ska på IVF info 5/9
    - Kärlekens gåva
    Väntar på spraystart... långa metoden.

Sprayare
    - ljusgläntan3030:
     IVF 1 spraystart 11/8
    - kjameme: IVF 1 Spraystart 27/7
    - mbo: IVF 2 spraystart 28/7

Sprutare

Lillamillan:
     ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), Sprutstart Menopur 10/8 - 

Äggplockning
    - Carolina1: ÄP onsdag 17/8 (första IVF-försöket)  
    -Susmar: 
     IVF1  ÄP onsdag 17/8 
    -PCO : ICSI nr 2 ÄP 18/8
    -Justan: IVF1 ÄP fredag 19/8

ET/FET

Ruvare
    : Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9

Gravida
    :

• Lindis1974

Tack :) ja nu är det en jobbig väntan... måste hitta på lite kul att göra under tiden:)

• Lindis1974

I varje IVF försök så räknas alla frysisar in. Så om du gör av med alla frysisar och det inte lyckas får du påbörja IVF2.

• Lindis1974

Just det. I Uppsala är det så. :)

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011