Mrs Igelkott skrev 2011-08-11 21:19:44 följande:
Fef: Jag äter levaxin och det tog ett år att ställa in dosen, men säkert ett halvår för mycket eftersom min läkare glömde av att ändra dosen, så jag trodde det var bra i flera månader innan hon sa "oj då"...
Jag blir definitivt piggare av levaxin! :)
Det finns inga biverknigar med levaxin, men om man överdoserar får man förhöjd ämnesomsättning vilket påverkar hela kroppen. Jag upplevde det förra gången jag åt levaxin, läkaren sa att jag skulle sluta helt då.
(vilket innebar att jag gick ett helt år med däliga värden i onödan). Det är inte roligt med överdosering, hjärtklappning och sömnsvårigheter. Men nu när jag fått bra dos är det toppen!
(Tidigare åt jag 100 ug och blev överdoserad, nu äter jag 75 varannan och 100 varannan, det är perfekt. Svårt att ställa in levaxin med andra ord...)
Har lärt mig att man inte kan lita på läkarna, stå på dig och be om kontoller regelbundet! Be om dina provsvar och läsa på lite om vad de betyder, så att du själv vet hur du ligger! Om du mår knasigt, ring direkt, hormonnivåerna är höjda ett tag efter man slutar med levaxinet , så man vill inte gå med för hög dos för länge.
Ang IVF så väntar på att börja nedreglering i slutet av september. Vill gärna vara med på listan :)
Skall jag bara kopiera den och lägga till mig?
Jag har klart försämrat allmänt mående sen jag fick levaxin (5v). Jag är inte säker på vad det beror på, kanske jag då ligger på för hög dos? Började direkt på 50. Träffade min läkare i måndags, han frågade hur länge JAG tyckte jag skulle gå på det!? Och hur ofta jag tyckte att jag skulle ta prover..? Vad svarar man på d? Jag frågade om det var meningen att jag skulle må sämre (dagligt illamående, trötthet etc), men fick inget svar direkt..