• Hjärtefröjd

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Colourful skrev 2011-07-16 17:06:39 följande:
    Idag skulle jag hämta ut min medicin...men när jag visar leg så säger de att jag inte är ansluten och att det då inte ligger några recept på mig. Ingen har sagt något om att man måste vara ansluten, jag har inte fått några mediciner skickade förut ju! Vad gör jag nu då?! Sahlgrenska är ju stängt, så jag kan ju inte få något recept och jag ska börja spraya om drygt två veckor!
    Vaddå ansluten? Jag har aldrig "anslutit" mig till apoteket, men kunde hämta ut mina IVF-mediciner utan problem.
  • Hjärtefröjd

Vi ska göra FET efter sommaren, efter vår första misslyckade IVF i maj.

Håller tummarna för att vi lyckas i höst någongång!

• Hjärtefröjd
    pco skrev 2011-08-15 22:21:48 följande:
    Det beror på om man har regelbunden mens och egen ägglossning sa de till mig när jag frågade på SU.
    susmar72 skrev 2011-08-15 20:34:41 följande:

pco: lycka till på torsdag.  

Vilken metod väljer de då?
  • Hjärtefröjd
    Carro34 skrev 2011-08-18 17:08:53 följande:

Tack för stödet Benved ! Tyvärr så sitter det onda i magen fortfarande i Rynkar på näsan. Det gör inte ont när jag sitter eller ligger helt stilla, men så fort jag rör mig gör det ganska jätte ont. Och svullen om magen är jag ockå. Jag var ju så kaxig igår efter ÄP eftersom jag inte hade ett dugg ont, så jag sa att jag inte behövde ha med mig några citadon hem. Ångrar det nu....men skönt att höra att ET är mycket enklare.
    Det måste vara lite jobbig att bara gå och vänta och räkna dagarna tills man får göra grav.test, eller hur ? Kan tänka mig att det är den värsta biten på något sätt....

Inget kul att ha ont, men ET känns verkligen inte alls.. så det behöver du i alla fall inte oroa dig för. Lycka till!!
  • Hjärtefröjd
    Carro34 skrev 2011-08-21 15:26:41 följande:
    Tack susmar ! Fortfarande inte bättre, men inte sämre heller och jag tror att ses som bra Glad 

Jag har en fråga och hoppas att ngn av er tjejer vet. Vad räknas som "ett försök" ? Man får väl 3 försök gratis via Landstinget, men vad betyder det ? Vi gör vårt första IVF nu och får förhoppningsvis ET imorgon och sedan har vi 3 i frysen om det inte skulle lyckas. Räknas dessa totalt 4 embryon som ett försök ?  Och om inget av dem skulle lyckas så har vi två försök till med spray, sputor, äp osv ?

Hoppas att ni som ruvar nu mår bra  
    Det beror på vilken landsting du tillhör...

I Sthlm har man tre fullständiga IVF-försök och alla FET räknas som bonus. I Malmö däremot har man 6 poäng och en fullständigt IVF kostar 2 poäng och FET  1 poäng.
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011