• Nu snart så

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej, har följt den här tråden en tid för att få lite stöd och råd. Hoppas att det är ok att hoppa in här jag också? Verkligen jättekul att följa listan och se att det händer saker och få lite hopp. Vi har själva försökt i över två år och ska nu äntligen komma igång med långa metoden på Sahlgrenska. Spraystart ska vara någon gång i nästa vecka men jag verkar inte följa några regler så vi får se. Dras med såväl hypotyrios som tendenser till PCO, vad nu det ska innebära. Kan i alla fall säga det att det gick snabbt att ställa in levaxinet för mig och då var det tester var tredje månad och nu är jag rekommenderad att kontrollera en gång i halvåret så att jag fortfarande ligger rätt. Lycka till allihop, i höst så ser vi fram mot en fantastisk sommar :)

• Nu snart så

Hej, Tänkte höra om jag kan hoppa in här jag också? Väntar just nu på spraystart och har fått mycket stöd redan bara av att läsa den här tråden. Lycka till allihop!

• Nu snart så

Oh vad roligt med en graviditet och flera ruvare. Jag håller tummarna för att ni får plus nu snart också!

Verkar vara flera som går på Sahlgrenska och även jag. Tycker ni att det har varit bra?

Snart ska jag också få börja hoppas jag, lägger in mig i listan:

I startgroparna  
    Carolina1: väntar på att få göra ET
    - fef: behandling/ väntar på start 
    - Bubblan79:
     väntar på sprutstart 19/9
    - Ylviz: väntar på start  
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfem
    väntar på start 
    - Frida 1980: väntar på start 
    - ekke: väntar på start runt den 26/8, korta metoden. äp v 36 
    - bubbel: Ska på IVF info 5/9 
    - Kärlekens gåva: 
    Väntar på spraystart... långa metoden. 
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9
    - Nu snart så: väntar på spraystart ca 3/9

Sprayare 

- Picasso: IVF 1, spraystart (synarela) 8/8 

Sprutare
    :

-Dahlia82: IVF 1, sprutstart Gonal-f 18/8
    - kjameme: IVF nr 1 sprutstart Gonal-f 17/8  
    - mbo:
     IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon) 
    - Colourful: Sprutstart 18/8 
    - ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8, sprutstart 24/8

Äggplockning:

ET/FET:

Ruvare
    :

- Lindis 
    1974 1ET 2 FET TD 3/9 
    - Benved: TD- 31/8 
    - Justan:
     TD- 8/9 
    - PCO: ICSI nr2 TD-4/9 
    Susmar: IVF/ICSI nr 1 TD 4/9 
    - Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), TD 9/9   
    - Dealiy 
    TD 1/9 
    MissCat TD 11/9

Gravida
    -Turitella: IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8

• Nu snart så

Lycka till med äggplock idag och kramar till er som kämpar på. Snäckan: förhoppningsvis får du en positiv överraskning, jag håller tummarna. Augusti83: GRATTIS!! känns så roligt att allt kan hända :) små mirakel ger mig hopp att det ska ordna sig även för mig. Väntar själv på att få starta med spray vid nästa mens men så oregelbunden som jag är vet man aldrig när det blir. Vi är på vårt första IVF försök efter över 2 års försök. Fått veta att det är en kombination av min oregelbundna ägglossning och min mans något för låga spermieantal. Vi ska ha goda förutsättningar i alla fall. Vill bara få sätta igång nu. Även om jag inte skriver så ofta så följer jag alla era resor och känner med er. Jag hoppas verkligen att antal namn under gravida ska öka och ta över. Jag tror helt klart på en positiv inställning men vet också att det är svårt när man möter motgångar och inte får några riktiga svar på varför. Varför jag? Varför vi? Varför just nu? Tycker att så mycket som min hjärna vill så borde väll kroppen svara på det och lyda min hjärna. Visst skulle det vara så mycket bättre och enklare om det var så? Önskar er alla lycka till och skickar positiva tankar till er. Kram

• Nu snart så

Förstår inte varför inga rad rytningar kommer med när jag gör inlägg från iphonen. Vad gör jag för fel? Det blir ju helt oläsbart.

• Nu snart så

Har äntligen fått sätta igång med spray idag. Skönt att all väntan inför att bara få starta är över. Vi hade första läkarbesöket i november förra året och fick besked i slutet av februari att vi skulle gå igenom IVF men start först nu pga 3 månader mellan varje möte. Är det bara jag som tycker att det är extremt lång tid? Känns ju just som att tid är en viktig och stressande faktor så varför dra ut så på det?\n Nu ska jag bara få ihop allt med jobbet men SÅÅÅ kul att vara igång.

• Nu snart så

Colourful: usch va tråkigt, känner med dig och skickar positiva tankar och kramar. Hoppas mopsen gav lite tröst och gos. Ge inte upp! Kramar

• Nu snart så

One day down! Känner inget men det kanske inte är så konstigt så här tidigt. Har fått tid för ÄP v41 så det känns jättekul. Någon som kan flytta ner mig på listan till sprayare? Första IVF troligen icsi.

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011