• Vicki123

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej,

Jag är alldeles ny här och hoppas det är ok att jag hoppar in? :)

Jag och min sambo har precis börjat vårt första IVF på Sahlgrenska och jag har börjat spraya Suprecur denna veckan.

Skulle vara jätteskönt att kunna få dela med sig för även om jag har fina vänner, så är det svårt att dela detta med dem. Och Sambon har inte alls samma behov som jag att prata om detta.

Hur kände/känner ni andra det under spray/sprutor och behandlingen?

Blev det "värre" med biverkningarna ju fler dagar man sprayar eller ligger det på denna nivån hela tiden?

Jag känner av det som att jag blir disträ ibland och minnet blankar ut. Annars är det hanterbart. Har nog kortare stubin än vanligt, men eftersom jag vet om det så försöker jag undvika diskussioner...

• Vicki123

Hej Job,
    Jag förstår. Varför känner du att du håller på att bli tokig?

Är detta din första IVF eller har ni gjort flera?

• Vicki123

Hej,
    Kan jag också vara med på listan? Hur postar ni den?
    Vicki123, spraystart 3/10 o äggplock v 44
    Tack.

• Vicki123

Belleella: för du lade till mig! :) Hoppas det går jättebra för dig o alla andra här.

• Vicki123

Ciiwii: Jag förstår att det känns extra pressat när man dessutom bekostar det själv. Mina tankar går ut till dig och här kommer en rejäl dos peppning!!!

Frida: låter fantastiskt att få se det lilla embyot. :) Någon som vet om man får se det på Sahlgrenska?

• Vicki123

Julia82: Oh, jag fick ett stort leende nu.. Det låter fantastiskt! Fick ni se precis efter ET eller vid nästa besök?
    Hur har det gått för dig? :)

• Vicki123

Åh, jag hoppas så att du får ett starkt plus! :)

Ser verkligen fram emot ET, om man dessutom får se det på en skärm så måste det vara en stark upplevelse.

Gick du till jobbet efter äggplock och ET? Skall man ligga ner dagarna efter ET? Ha, ha... Kommer ju vara rädd för att det skall ramla ut. ;)
    Lycka till!!!

• Vicki123

Apotekspersonalen har rekommenderat Clearblue till mig. Dyrast, men skall vara "bäst".

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011