• Sofisen

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej...
    Får man vara med?
    Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till...
    Ska börja med sprutor idag...
    Ångesten växer och växer...
    Hur tusan ska jag kunna sticka mig själv när knappt någon annan får???

• Sofisen

All denna ångest för ingenting... Kändes inte ett dugg... Gulliga ni är med uppmuntran... Kram till er

• Sofisen

Godmorgon på er...

Ni som vet...
    När börjar man känna av att man tar sprutorna?
    Känner fortfarande inget, har tagit i 3 dagar och imorgon ska jag lägga till en annan sort... (Började med Puregon i Fredags)
    Tror ni det är ok att träna/spela innebandymatch sålänge man inte känner av något?

Tack för förkortningslexikonet.

Ha en bra dag allihopa...

• Sofisen

Julia82:
    Tack...

Vi får väl se hur jag känner mig i em...
    Funderar lite på vad jag ska skylla på när man inte kan träna för att man känner av det...
    Fejka skada kanske... : )

Ja det var ju superkul...
    Håller tummarna för dig...
    Lycka till...

• Sofisen

Hej igen.

Någon som har koll och uppdaterar listan? Eller gör man det själv?
    IVF 1, sprutstart 16/9, beräknad ÄP v. 39, om någon vill lägga till...

Han en fin kväll allihopa...
    Kram till er som har det jobbigt just nu...

• Sofisen

MamiLängtan.
    Ja, visst är det "kul" att vi är ett gäng i samma fas...

Jag ska lägga till orgalutran ikväll och ultraljud imorgon.

Jag har inte tagit något blodprov, antar att de gör det imorgon då...

Vi går hos en gyn i Varberg som samarbetar  med Östra i Göteborg, vårt första besök där blir när det är dags för ÄP...

Lycka till... Efter återinsätningen får vi väl leva våra liv uppochner så inget ramlar ut... : )

Kram till er

• Sofisen
    ekke skrev 2011-09-20 13:36:49 följande:
    Tyvärr inget positivt besked idag :( tungt och jobbigt just nu. Måste ladda om, men det tar jag imorgon - i kväll ska jag dricka vin och gråta!

Håller tummarna för er andra
    Tusan också...
    Varm kram till dig...
  • Sofisen

Calanderska ska vi ju till... Många att hålla reda på... Fick reda på att jag ligger på risk att vara överstimulerad... Redan många stora... Håller tummar och tår för att det inte bara blir äp denna månaden... Får reda på i em vad som blir nästa steg... Nu snart så: vilken kanal, dag och tid? Håller med, vi får kämpa på allihop... Kram till er

• Sofisen

Frida 80: "Kul"... Kommer gå galant... Julia 82: Heja dem... Mina var också stora, ska på ny koll på fredag, då får vi reda på om jag ska värpa redan i helgen istället för nästa vecka... Kram kram

• Sofisen
    Frida 1980 skrev 2011-09-22 08:59:22 följande:
    Tjejer...

Vet ni några regler om sex och alkohol när man sprutar? 
    Jag frågade min barnmorska om sexet och hon sa att man "riskerar" ju att ändå bli gravid på det naturliga sättet och det kunde då innebära en "riskgraviditet" med tvillingar om IVFen skulle ta sig också.
    Men hon sa att det är ju ändå upp till var och en.

Julia82: Stackare, jag känner fortfarande INGENTING... Varken av hormoner eller äggstockar... Börjar faktiskt bli orolig...

Eve74: Jag har haft en tendens att bli svimfärdig vid åsynen av sprutor förut men detta har gått över förväntan... Första satt jag nog en kvart med innan jag vågade, när jag skulle lägga till orgalutranen var det likadant men den var inte heller någon fara... Höll dock på att svimma när jag var med lilla Farmor på sjukhuset och de tog blodprov på henne, så rädslan finns tydligen kvar sålänge jag inte gör det på mig själv...

Till alla er som fått tråkiga besked...
    STOR Kram...
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011