• sylse

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej hej!!

Jag gjorde äggplockning i måndas fick ut 14 ägg. Igår va jag tillbaka ett enda litet embryon. Nu hoppas jag verkligen att det fäster sig. Usch denna eviga väntan på grav testet.
    Känner mig ju såklart besviken att utav 14 ägg så blir det ett enda. För den här jävla hormonstimuleringen va ju helt jävlig!!!!

• sylse
    ekke skrev 2011-09-08 10:55:06 följande:
    håller tummarna för dig! Visst är det jobbigt att få veta att det inte blir fler befruktade ägg när man får ut så många. 
    Tack!
    Ja verkligen.
  • sylse

Hej hej!!

Undrar om nån av er har blivit så överstimulerande så ni hamnat på sjukhus??
    Ja åkte in till akuten i lördags med akuta smärtor i mina äggstockar de va tydligen jättestora. Kom hem igår men jag känner idag att jag mår jättedåligt. Får inte i mig ngt att äta för det kommer upp lika fort. Har jätteont i mina äggstockar. Funderar starkt på att lägga in mig igen.
    Om jag visste att man blev så här dålig av IVF så hade jag aldrig gjort det!!!
    Men tydligen så påverkas inte vårt frö av detta. Ruvar nu på dag 6

• sylse
    mbo skrev 2011-09-13 10:26:18 följande:
    Har du ringt till IVF-kliniken? De behöver nog veta hur du mår, de bör vilja veta det iallafall så de kan ha koll på dig. Jag har aldrig blivit överstimulerad men vet att det är farligt för dig. Finns hjälpmedel!! Kram
    Nej jag har inte haft kontakt med dem i Örebro. Har ju varit inlagd på kvinnoklinikens adv. Ska ha kontakt med en läkare där imorgon bitti pga att jag får inte behålla ngt jag äter. Spyr varje gång jag får i mig mat.
    O tyvärr det finns inga hjälpmedel för detta!!

kram
  • sylse
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-15 10:57:45 följande:
    Tycker jag känner en svag känsla av mensvärk idag.. Ruvardag 7.. Nån annan som känner nåt?
    Jag är på ruvardag 8. Har spytt sen måndag kväll mår riktigt illa. Ska till min läkare imorgon för o göra vul på mina äggstockar eftersom jag har varit inlagd under helgen. De ska oxå passa på att ta ett grav test via blodprov. Så förhoppningsvis så är det positivt!!
  • sylse

Hej hej tjejer!

Jo jag undrar en sak. Är inne på ruvardag 14. 18 dar sen jag tog ägglossningssprutan,
    Ska ta mitt gravtest på fredag. Men nu undrar jag är det nån som vet varför man ska vänta i 16 dar?
    Läste på FASS att ovitrelle ligger kvar i kroppen i ca 10 dar.
    Har aldrig gjort en IVF men har fått ett barn som är gjord på det normala sättet.

Är så nyfiken!!! Har grav symptom som förstorade bröst kräks varje morgon. Känner mig svullen o halsbränna.

• sylse
    g l i m r a skrev 2011-09-21 17:36:27 följande:
    Äntligen plockad, va nog lite väl många måste ja säga. Punkterades på 47 blåsor och 36 ägg plockade dom ut, huvva va det kändes:( nu hoppas vi på att något är bra och befruktas och planteras in på fredag. Vill också va ruvare nu!!
    Oj det va många. Ja ngt måste väl bli bra :)
    Hoppas du inte blir överstimulerad.

Lycka till håller tummarna på att det går toppen bra.
  • sylse
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-22 10:59:46 följande:
    Vad låg jag blev idag efter minus beskedet.. Jag som ändå känt att det inte blev något och så blir jag ändå så nere. Men man kanske får vara nere en dag som denna. Suck!
    Ja det tycker jag att man får.
    Kramar till dig
  • sylse

Hej hej tjejer!

Kunde inte hålla mig att invänta morgondan för att se va grav testet visar. Så jag har gjort det idag istället.
    Just nu är jag så lycklig. Känner att allt man varit med om de sista veckorna verkligen va värt det. Fick ett starkt Plus

• sylse

Tack tjejer Hjärta

Jag fattar inte riktigt än. Har nog inte landat!!!

• sylse
    Väntrummet
    - Stora fröken: väntar på sprutstart 19/10
    - Carolina1: väntar på att få göra ET
    - fef: behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10
    - Ylviz: väntar på start
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - Lillamillan: 3 ICSI, varav 2 ET, precis misslyckats igen och väntar på att få starta ICSI 4, nu lång beh
    - MissCat samtal 15/9 efter misslyckat 3:e ivf, blir FET nästa gång.
    - Längta82: väntar på start
    - Susmar: 1 ICSI, startar i okt/nov ICSI 2.
    - ekke: 1 misslyckat IVF, ÄP för ICSI nr1 v.43 (korta metoden)
    - ljusgläntan3030: 1 misslyckat IVF, väntar på nystart

Sprayare
    - Mami längtan
    IVF 1, spraystart 1/9
    -- mimma85: spraystart 14/9
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP v.41
    - Nu snart så: IVF 1, spraystart 12/9, ev sprutstart 28/9, ev ÄP v. 41
    - Eve74: IVF 1, Spraystart 26/8, ev sprutstart 24/9

Sprutare
    :
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP slutet av september
    - Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39
    - Belleelle
    : Ivf 1, spraystart 18/8, Sprutstart 12/9, ÄP vecka 39
    - Sofisen: IVF 1, sprutstart 16/9, beräknad ÄP v. 39
    - Mami längtan: IVF 1, sprutstart 15/9, ÄP v.39.
    - Frida 1980: IVF 1,spraystart 5/9, sprutstart 21/9, beräknad ÄP vecka 40

Äggplockning:

-snufflan75:
    ÄP nr 2, spraystart 22/8 , ÄP 22/9 
    -Julia82: IVF1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP 26/9 ET/FET:
    - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37
    - Dahlia82: IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43

Ruvare
    :
    - Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9 - kjameme: TD 15/9
    - mbo: IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon) ET 31/8 TD 14/9
    - Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9
    - Solanum: IVF 2, spraystart 9/8, sprutstart (menopur) 7/9, ÄP 21/9, ET 21/9, TD 7/10

Gravida:
    - Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9
    -Turitella:
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
    - Dealiy TD 1/9
    - Sylse: IVF 1 Örebro, Spraystart 6/8, sprutstart (Gonal-f) 25/8, ÄP 5/9, ET 7/9, TD 23/9
  • sylse

Så nu har jag lagt mig i listan.
    Ärligt så trodde jag inte att jag skulle få  ett Plus

Tack alla! Hoppas plusen kommer att öka nu på denna sida.Drömmer

Kram kram

• sylse

Hej hej tjejer!

Har inte varit inne på jättelänge.

Igår va vi på ultraljud o fick se vårt lilla Gryn. Det är idag 7 v sen jag gjorde en insättning. Så jag är gravid i v9.
    Allt såg bra ut. Hjärtat pickade på o grynet sprattlade runt. Underbart!!

Av 14 ägg. va det 7 som blev befruktade 1 som överlevde. Tydligen är det en liten kämpe vi har!!!

Kram till er alla.
    Kämpa på genom alla behandlingar som är skitjobbiga. Men ärligt det är det värt till slut Hjärta

• sylse
    Igelkott:
    Du räknade rätt på dagen.
    Men jag trodde jag redan låg i listan.ja ja så kan det
    vaSkrattande men nu är man med igen

• sylse
    Mrs Igelkott skrev 2011-11-02 14:13:17 följande:
    Oj vad spännande Vicki! Jag hade också sju äggblåsor, de fick ut 6 ägg. De sa att från 5 och uppåt är superbra :)
    5 befruktades och 2 blev tillräckligt bra embryon, en är i mig och en i frysen! Så fast jag inte hade många ägg så blev jag ju gravid! Det inte bra att bli överstimulerad heller! Det går säker bra skall du se! Kram!
    Grattis till ditt Plus Underbart!

Jag hade 18 äggblåsor, 14 ägg, 7 befruktade, 1 överlevde. inga i frysen. Men jag blev ju gravid Skrattande
    Överstimulerad blev jag. fy fan säger jag bara, va nog den värsta smärta någonsin jag har känt i mina stackars äggstockar.
  • sylse

Hej alla tjejer!

Har inte varit inne här på evigheter. Ser att det har hänt en hel del i listan. Va roligt Skrattande

Själv går jag in i v 29, känner mig verkligen super gravid. Är enorm redan! Skönt att vara hemma på heltid nu känner jag.

Lycka till alla

kram kram

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011