• Nu snart så

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Igelkott: Du är där om två dar bara! Håller tummar, tår ja allt jag bara kan för att du ska få god utdelning. Stor kram
  • Nu snart så
    Frida 1980 skrev 2011-10-12 22:05:38 följande:
    Vad skönt för er att det trots allt blev 6 stycken ägg, nu håller vi alla tummar att det blir många befruktade till er till fredag.
    Nu snart så skrev 2011-10-12 18:41:26 följande:
    GRATTIS IGELKOTT! Vilken vändning 6 ägg är ju jättebra. Hoppas att du mår bättre och ligger och vilar nu och resten av kvällen.

JoB: Antagligen bara för tidigt, håll ut några dagar till. Håller alla mina tummar för dig

Själv är jag numera Ruvare! Så häftigt att få se den lilla cellen när de satte den på plats. Var så nervös när jag kom dit att inget skulle ha befruktats, trots att de inte ringt. Men oj vad glad jag blev när det fanns ett att sätta tillbaka och hela 3 till frysen Solig

ET var ju en baggis, bara roligt, spännande och fint.
    Fortsätter nu att vila här ikväll och hoppas innerligt på att det ska fästa :).

Välkommen alla nya och stort lycka till
    GRATTIS till de fina embryorna. Visst är det totalt underbart att få se det lilla ägget delat sig.
    Vart gick ni? Såg att ert testdatum bara var 1 dag efter vårt men ni satte in ägget nästan en vecka senare. De kanske har olika långa väntetider.
    Vi går i Göteborg på Sahlgrenska och fick faktiskt ingen direkt dag för att göra tester. Eller så glömde de bort att informera. I vilket fall så har jag Crinone för 15 dagar inkl. igår så då antog jag att jag kunde testa när de var slut helt enkelt. Rätt eller fel vet jag inte. Verkar ändå vara lite olika tider för när man ska testa. Flera som ligger innan mig på listan har också tidigare testdatum än vad du har.

Hoppas i vilket fall på plus för oss båda Glad
  • Nu snart så
    Frida 1980: Jag känner faktiskt inte mycket av Ovitrellen alls. Har haft smärtor i magen som började för någon dag sen som kanske har tagit över andra känningar. Nu börjar det mesta ge med sig i alla fall och jag tar det lugnt och försöker att inte tänka för mycket på att jag nu ruvar, så går tiden förhoppningsvis lite fortare Glad

Julia82: stämmer som du sa att det stod 15 dagar i dagboken. Hade nog missat det lite. Skickar stor kram till dig, klart att allt kommer att gå bra.

Igelkott: Nu är det inte långt kvar. Stort lycka till imorgon, det är verkligen jättehäftigt!

JoB: Jag tror som Julia82 att det gäller att ha is i magen och testa först när tiden är inne. Håller tummarna för dig.
  • Nu snart så
    Vicki123 skrev 2011-10-13 22:20:01 följande:
    Tack Igelkott o Colorful!!
    Då kan jag alltså helt enkelt ha den i handväskan o spraya 7, 15 o 23.
    Ja, på Apoteket visste de ingenting o när jag ringt sjukvårsupplysningen så har jag blivit väldig villrådig. Lägg till deppig o vimsig så är det ju bara en riktig jackpot. ;) Och detta är ju så viktigt.
    Så stort tack. Kan lägga mig lugn.
    Sov gott alla härliga tjejer som kämpar!
    Hej Vicki123, jag körde på samma tider som du har satt upp och hade faktiskt väldigt stor hjälp av min telefon. Satte helt enkelt återkommande larm så jag slapp hålla reda på det i huvudet. Hade alltid sprayen med i handväskan och tyckte att det fungerade jättebra. Det här kommer gå fin fint ska du se.

Colourful och Ekke: Vad roligt att ha er tillbaka, skönt att du har fått tid att börja igen Colourful. Stort lycka till!
  • Nu snart så
    Frida 1980: Ja visst är det svårt och tiden sniglar sig fram, vill inget hellre än att vara på min testdag och självklart få se ett plus men det är fortfarande bra långt bort. Jag känner inte mycket av min Crinone men du tar inte samma va?Det du tar kanske ger mer symptom helt enkelt. Håller verkligen tummarna för att det går över i riktiga symptom snart så att vi snart allihop är på samma nivå som Julia82 Solig.

Lycka till med ruvandet! Så får vi höras kontinuerligt här om allt som händer. Förhoppningsvis blir vi fler som ruvar alleles strax. Igelkott borde ansluta idag för nu är klockan över 12 och inget nytt är skrivet Skrattande

Jag och min man går och pratar med magen och uppmanar det lilla där inne att fastna. Hoppas att det lyssnar :)

Stor kram
  • Nu snart så

Igelkott: åh vad roligt! STORT GRATTIS! Visst är det häftigt när man får se den lilla stjärnan där inne. Toppen att du fick en liten eskimå också  lycka till med ruvandet. Det här fixar vi

• Nu snart så
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-15 10:48:41 följande:
    Nu snart så skrev 2011-10-14 23:30:19 följande:
    Igelkott: åh vad roligt! STORT GRATTIS! Visst är det häftigt när man får se den lilla stjärnan där inne. Toppen att du fick en liten eskimå också  lycka till med ruvandet. Det här fixar vi
    Du är fantastiskt bra på peppning, det känner nog alla här!!! =) Tack!
    Roligt att höra, tycker att alla här inne skänker en härlig stämning av stöd och förståelse. Känns extra viktigt att få det under en sån här prövning. Jag är själv av övertygelsen att en optimistisk syn på vardagen är bra på alla plan i livet och kan jag dela med mig av den så är det bara ännu bättre Glad.

Hur mår du nu när du har fått landa i några dagar? Allt ok? Jag tycker själv att jag mår som vanligt igen och går nu mest och hoppas. Har inte köpt några tester för att inte lockas att testa för tidigt och bli ledsen i onödan. Tänkte att jag tar det när det väl är dags istället. Känns helt enkelt bäst för mig.
    Just nu känns faktiskt allt lite overkligt eftersom det är någotslags mellanspel där inget händer efter en ganska hektiskt period precis innen. Det blir nästan som att jag inte riktigt kan tro på allt jag varit med om och vad som eventuellt kan bli resultatet. Är så spännande, hoppas på oss alla!

JoB: Verkligen supertråkigt, känner med dig och hoppas att du får tid att sörja men sen tar nya friska tag. Jag är övertygad om att det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. Stor kram
  • Nu snart så

Hej allihop, hoppas att ni mår bra och inte tolkar alla kroppens signaler alltför mycket. Jag tror själv att det går att misstolka en del helt "normala" signaler till att betyda antingen det ena eller andra. Självklart vill vi alla så mycket att varenda liten grej ska kunna tolkas som att nu, ja nu har jag lyckats eller 'hemska tanke' tvärt om, men det är så tidigt än. För vissa märks det inte förrän efter ett par veckor att något är pågång alls.

Satt självklart själv och funderade över vad lite olika saker kunde bero på men kom på att det här ska vara ungefär motsvarande vecka 3. Tog upp en kalender som förklarar vecka för vecka vad som sker och tyckte själv att det ändå gav lite.

www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/Graviditeten/Graviditetskalender/Graviditeten-vecka-for-vecka/

Hoppas verkligen att alla signaler är tecken på att IVFen har lyckats och hoppas att ni alla ska få bli mammor till sommaren för så som vi kämpar är vi värda det.

Stor kram och kämpa på Glad

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011