• Anonym (förvånad)

Folk som prutar i förväg

Har en annons inne på Blocket.se gällande en barnvagn och redan har två personer hört av sig via mail eller sms och prutat på priset utan att ens ha sett vagnen i verkligheten.
    Kan man åtminstone inte åka och titta på vagnen och eventuellt pruta på plats? Förvånad
    Borde vara lättare att få med sig säljaren då när man står ansikte mot ansikte istället för att bara skriva "går du ner i pris eller?" på sms.

Vi begär 3000kr och de två har prutat hela 500kr... Är det jag som inte hänger med eller är verkligen folk där ute så himla fräcka?

• Svar på tråden Folk som prutar i förväg
  • Luullis

Vi prutar också i förväg.. " För X kronor mindre så kommer vi på en gång".

• Sapato

Sålde en vagn för 5000:- och fick bud på 1500:- av en mamma som sa att hon inte hade så mycket pengar och tyckte jag kunde vara juste.. Haha

• Fiaz

Alltså prutmån brukar vara bra att ha, då behöver man inte bli så förnärmad om någon kommer och lägger ett bud på 500-1000:- mindre än det man vill ha

• Anonym (Märkligt)

Visst kan man väl alltid lägga bud men oftast får man ju skambud och då blir man ju bara irriterad. Jag håller också på och säljer en barnvagn, en spekulant i fråga har bett mig filma vagnen i rörelse och ställt samma frågor typ 1000 gånger. Bara via mail..undrar varför man inte isåfall ringer eller kommer och tittar ? Så man upphör ju aldrig förvånas

• Gummsan

prutar med i förväg om det är något jag vill ha men för lite lägre pris. Onödigt att åka innan om personen inte går ner i pris...

• Luullis

Jag blir mer förvånad över dom som inte prutar! Mina två senaste sålda vagnar har blivit köpta utan att ens personen ifrågasatt priset eller försökt pruta. Inte har dom direkt tittat efter fel eller frågat något om vagnarna heller. Det har tagit typ 10 sekunder att få iväg vagnen.. galet. Vill man inte kolla så att allt ser bra ut? Eller försöka få ner priset lite?

Svar på tråden Folk som prutar i förväg