• Filifjonkan

Råkade dricka 2.2% GLÖGG!!!!!!!!!!!

Hade julfirande på jobbet i går och och tänkte mig inte för och drack glögg 2.2% (drack kanske i 1 1/2 liten mugg. När jag kom tillbaka i dag och fick se flaskorna fick jag fullständig panik.
    Nån som vet att detta skulle påverka fostret.

OROLIG BLIVANDE MAMMA!!!!!!!!

• Svar på tråden Råkade dricka 2.2% GLÖGG!!!!!!!!!!!
  • MaryJane

Du kan nog slappna av.. Den skadas inte av det lilla..

• upp0ner

Nej, inte har den lilla mängden påverkat fostret. Ta det bara lungt. När den mängden späds ut i din kropp och hamnar i moderkakan så är det så lite att det inte påverkar.

• HelenaM

Skulle inte tro att det är nån fara.. det var ju så lite du drack och dessutom låg halt alkohol!
    Var inte orolig!

• summertime

Det är ingen fara! Det gjorde jag oxå för några veckor sedan.
    Det var ju så små mängder och du drack dig väl knappast berusad på det!

Vem vet, den kanske tom varit så pass upphettad att alkoholen var borta.

• Kixi

Du behöver nog inte vara orolig, 2,2% är låg alkoholhalt och du drack inte heller någon mängd med det och det hände en gång så jag skulle nog inte vara så orolig.

• Cilla71a

Inte enligt min bm i alla fall. Det var ju inte så mycket du drack & den 2,2% är ju i hela flaskan. Jag drack oxå en hel mugg härförleden fast då visste jag inte om att jag var gravid förståss. Men jag tänker ta en liten mugg till jul av den 2,2%
    Vet inte vad det är för procent i lättöl för den rek. de att man ska dricka, spec. efteråt för det främjar ammningen.

• Rapunzella

Jag har en kompis som vid enstaka fall tog ett glas vin under sin graviditet. Hennes baby mår jättebra idag! Oroa dig inte, det är så lite alkohol det rör sig om.

• listo

Ta det lugnt. Om glöggen var uppvärmd så har förmodligen det mesta av
    den lila alkoholmängden förångats och försvunnit. Dessutom dricker man ju
    i regel så väldigt små mängder glögg, så du kan absolut ta det alldeles lugnt!!!

• Filifjonkan

Tack för svaren jag börjar känna mig lite lugnare nu....

• Supermummy

Jag har av misstag druckit cider (Herrljunga) och det visade sig att den innehöll alkohol! Kommer dock ej ihåg hur mycket!

Svar på tråden Råkade dricka 2.2% GLÖGG!!!!!!!!!!!