förlossingsrädslan hindra min längtan
hej
jag har läst och kollat upp en del kring förlossningar i hopp om att jag ska bli tryggare i frågan. (har läst att de skulle hjälpa ) men det har inte hjälp, jag har bara fårt en massa nya frågor. jag har längtat i 6år på att få bilda en familj. men mina räddsla inför förlossningar har satt stop för det. Jag vet inte änns om jag kan få barn.(pågrund av alla våldtäckter jag varit med om)
Det som är värst med det hela är att jag har fobi för sjukhus,sprutor,läkare ja rubbet. Men jag vill så gärna bilda mig en familj och har reddan blivit lämmnad 2 gånger för att jag inte vågat födda barn. jag vill inte att mina räddslor ska sätta stop för mig igen.
Dom flästa jag känner tycker att jag är löjlig med min räddsla, dom förstår inte hur jobbigt det är för mig. Vad finns det för hjälp att få? Jag är rädd för att dö i barnsäng som i många av mina mardrömma. Kan jag bli tvingad att födda varignalt? Kan man dö av förlossnings smärtorna?om man nu inte ta några bedövningar mer än lust gas. Hur påverkas fostret av min panikångest? om jag skulla bli gravid å inta fått bukt på mina räddslor. (För jag får kraftiga ångest attaker så fårt dom näner blodprov.) Men jag har funderat på kejsarsnitt, men är tveksam över vissa saker som:
Kan man få bli helt sövd vid kejasarsnitt?
Villka bivärkningar fin det?
Ursäkata om det blev lite rörigt men de är de i mitt huvud med. Önska bara att någon vill svara på alla mina fråger. jag har grov dyslxi och det gör de svårt att läsa all info som finns ibland. så snälla kan du svara på några av mina frågor skulle jag bli evigt tacksam.